امیر سرتیپ خرم طوسی:

23 درصد شهدای دفاع مقدس شهدای ارتش هستند

مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: 23 درصد از شهدای دفاع مقدس، شهدای ارتش و 64 درصد، شهدای سپاه و بسیج هستند.
کد خبر: ۲۲۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ - 14January 2017

به گزارش دفاع پرس از قم، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی طی سخنانی در یادواره ۳۲۱ شهید بخش خلجستان و ۲۳ شهید شهر دستجرد قم، اظهار داشت: جنگ ایران و عراق ویژگی های بی نظیری در دنیا داشت؛ مثلا جنگ جهانی دوم دو سال بیشتر به طول انجامید اما اجازه اشغال کشور ایران داده نشد در حالی که در جنگ جهانی اول با اینکه ایران بی‌طرف بود، چندی کشورمان مورد اشغال قرار گرفت.

وی ادامه داد: در جنگ جهانی اول چنان قحطی در کشور ایجاد شد که ۱۰ میلیون نفر از گرسنگی فوت کردند. 

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با بیان این نکته که جنگ‌ها به سه نوع سریع و میان مدت و بلند مدت تقسیم می شوند، خاطرنشان ساخت: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ۲۰۸۸۷ روز به طول انجامید.

وی اظهار داشت: به اعتراف فرمانده وقت نیروی هوایی عراق در جنگ با ایران، ۵۲ هزار مستشار روسی، استرالیایی، آلمانی، فرانسوی، یوگسلاوی و... در قالب خلبان‌های ورزیده و غیره به عراق کمک می‌کردند در حالی که ایران تمام فرزندان خودش را به کمک گرفت.

به گفته مشاور عالی فرمانده کل ارتش، رامسفلد وزیر خارجه وقت آمریکا اعتراف می‌کند که سازمان سیا اطلاعات لازم نظامی را که هواپیماهای جاسوسی آواکس تهیه می‌کردند، از طریق نماینده خود در اردن به عراقی‌ها تحویل می‌داد.

وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد عظمت دفاع مردم ایران را بفهمد، باید بداند که این ملت ۸ سال در برابر ۳۲ کشور ایستادگی کرد، در حالی که همین وضعیت برای عراق بوجود آمد و ۴۵ روز بیشتر نتوانست دوام بیاورد.

امیر خرم طوسی با یادآوری حمله ناتو به یوگسلاوی که در ۴ هفته تسلیم شد و نیز ارتش مصر که در مقابل چند کشور تنها ۲ هفته مقاومت کرد، افزود: عظمت خون شهیدان بود که ۸ سال دفاع مقدس را برگ زرینی در تاریخ این کشور و جهان کرد تا الگویی برای آزادی خواهان جهان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام حضور ۲۶۰ هزار نفر از کارکنان و نیروهای ارتش و ۱۸۰ هزار نفر از نیروهای سپاه پاسداران و ۲میلیون و ۱۳۰ هزار نفر بسیجی، گفت: ما با این آمار مدعی هستیم که همه ملت ایران در دفاع مقدس سهیم هستند.

خرم طوسی ادامه داد: ۲۳ درصد از شهدای دفاع مقدس را شهدای ارتش و ۲۱ درصد را شهدای سپاه پاسداران و ۴۳ درصد را شهدای بسیجی تشکیل می‌دهند که چنین چیزی در تاریخ ایران و جهان سابقه ندارد و این نقش مردم را در دفاع از انقلاب و آرمان‌هایشان نشان می‌دهد.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با اشاره به آمار شهدای روحانی و دانشجو افزود: در دوران دفاع مقدس روحانیت ۵ برابر نسبت جمعیتی و دانشجویان ۳ برابر نسبت جمعیتی خود شهید داده‌اند و این یعنی نظام جمهوری اسلامی توانسته همه را بر پایه درس‌های عاشورا و اهل بیت(ع) زیر یک بیرق گرد آورد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ضرورت استمرار راه شهدا و جهاد تاکید کرد: کسانی که جبهه‌های جنگ را به دور دست‌ها کشانده‌اند، ادامه‌ همان نسلی هستند که به امام خمینی(ره) لبیک گفتند و امروز با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع از نظام و میهن اسلامی و حرم های اهل بیت(ع) مجاهدت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار