با رای نمایندگان مجلس؛

درآمدهای مالیاتی دخانیات به توسعه ورزش اختصاص یافت

براساس مصوبه مجلس، 100 درصد درآمد حاصل از مالیات انواع سیگار، توتون پیپ و تنباکو، جهت کاهش مصرف دخانیات و توسعه ورزش و پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن به توسعه ورزش اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۲۲۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ - 14January 2017
درآمدهای مالیاتی دخانیات به توسعه ورزش اختصاص یافت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه25 دی) مجلس و در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور از کمیسیون تلفیق، ماده 88 این لایحه را با 170 رأی موافق، 4 رأی مخالف و بدون رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در جلسه علنی تصویب کردند.

براساس مصوبه نمایندگان مجلس در بند(الف) این ماده از ابتدای برنامه تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی علاوه بر مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، مشمول مالیات به شرح زیر است:

1- مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی به میزان 10 درصد، تولید داخلی با نشان بین‌المللی (برند) 25 درصد و وارداتی به میزان 40 درصد قیمت کالا و بیمه و کرایه حمل تا بندر مقصد تعیین می‌گردد.

2- مالیات انواع توتون پیپ و تنباکوی آماده مصرف تولید داخلی به میزان 10درصد و وارداتی به میزان 40 درصد قیمت کالا و بیمه و کرایه حمل تا بندر مقصد تعیین می‌گردد.

وکلای ملت در بند (ب) این مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت را از ابتدای سال 1396 موظف کردند:

1- قیمت خرده فروشی انواع سیگار و محصولات دخانی ماخذ محاسبه مالیات موضوع این بند را به مراجع ذیربط و برای درج بر روی پاکت محصول اعلام نماید.

2- امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به سیستم اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم نماید.

براساس مصوبه بهارستان نشینان در بند(ج) مالیات موضوع این ماده تابع کلیه احکام مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده به استثنای نرخ مضاعف مالیات این ماده خواهد بود. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مالیات موضوع این ماده را وصول و آن را به ردیف درآمدی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

علاوه بر آن نمایندگان مردم در بند(د) مقرر کردند با لازم الاجرا شدن این قانون، کلیه مالیات و عوارض بر تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی به استثنای مالیات عملکرد موضوع مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، حقوق ورودی، حق انحصار و بند(ب) ماده(69) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) در مدت اجرای این قانون موقوف الاجرا می‌گردد.

طبق تبصره این ماده مصوب شد صددرصد درآمدهای حاصل از اجرای این بند طی ردیفهایی که در بودجه های سنواتی مشخص می‌شود در جهت کاهش مصرف دخانیات پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصله از مصرف آن و توسعه ورزش موضوع بند(ب) ماده(69) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مصوب 1393در اختیار وزارتخانه های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها