رزمند و جانباز دفاع مقدس علی عباسی؛

ادامه راه انقلاب و سادگی آن روزها مطالبه امروز شهدا از ماست

رزمند و جانباز دفاع مقدس علی عباسی با بیان اینکه ادامه راه انقلاب و سادگی آن روزها مطالبه امروز شهدا از ماست، گفت: در آن روزها با وجود حمله شیمیایی دشمن و مجروحیت رزمندگان، همچنان برای شهادت و نابودی دشمن پیش می رفتیم و امروز نیاز به این روحیه داریم.
کد خبر: ۲۲۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ - 14January 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، علی عباسی رزمنده و جانباز هشت سال دوران دفاع مقدس که آن روزها فقط 12 سال سن داشت، از خاطرات حضور خود در جبهه های جنگ می گوید.

12 ساله بود که با پنج نفر از دوستان خود به هر طریقی که بود وارد جبهه شد. به دلیل سن و سال کم خود و دوستانش هر بار برای اعزام به جبهه با مخالفت مسئولان و خانواده ها رو به رو می شد، اما باز هم برای اعزام به جبهه اصرار می کرد.

سر انجام با اصرار بیشتر و مراجعه چندین باره برای اعزام به  پادگان آموزشی سپاه موافقت شد.

وی با مرور بر خاطرات حضور خود در جبهه ها و با بیان اینکه پس از حضور در جبهه دیگر پای برگشتن نداشتیم، اظهار داشت: به دلیل کم سن و سالی پدران ما نیز با ما به جبهه ها آمدند و 20 ماه در عیدهای سال 66 و 67 در جبهه ماندیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در خصوص مرخصی فرستادنش می گوید: یک اسلحه کلاشینکف تاشویی در اختیار من بود و ترس از آن داشتم که اگر به مرخصی بیایم آن را تحویل دیگران دهند و این موضوع را بهانه ای برای عدم بازگشت کرده بودم که مسئول پادگان قول داد که این اسلحه را به کسی تحویل نمی دهم.

عباسی ادامه داد: 27 بهمن سال 66 عملیات حلبچه آغاز شد و ما بعد از 3 روز از عید نوروز در پادگان حلبچه استقرار داشتیم، شهیدان بسیاری در این عملیات بهشتی شدند که در عین کم سن و سالی رشادت و شجاعت مثال زدنی در وجودشان بود. شهید عین الله بابای در 14 سالگی و شهید اباذر خسروی در 13 سالگی شهید شدند و فرمانده دسته ما نیز 17 سال داشت، عمده شهیدان و فرماندهان در این سن و سال قرار داشتند.

وی با بیان اینکه صحنه شهادت رزمندگان دفاع مقدس بسیار دلخراش بود، افزود: سخنان امام راحل در دوران دفاع مقدس چون بمب انرژی و روحیه در بین جوانان بود و هیچ ترسی از دشمن وجود نداشت.

عباسی با بیان اینکه در عملیات حلبچه شیمیایی شدم، گفت: با وجود حمله شیمیایی دشمن و مجروحیت رزمندگان، همچنان برای شهادت و نابودی دشمن پیش می رفتیم.

وی به صداقت و سادگی رزمندگان در دفاع مقدس اشاره و اظهار داشت: در آن زمان هیچ کس انتظاری از دولت نداشت و همه برای دفاع از میهن پا به عرصه نبرد گذاشته بودند.

عباسی در ادامه به به حقوق های نجومی اشاره و گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان در عملیات پوتین های خود را از پا در آورده و تحویل می دادند و می گفتند اگر قرار است شهید شویم این پوتین ها نیز از بین خواهند رفت و چون از بیت المال است به دیگران بدهید.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: ادامه راه انقلاب و سادگی آن روزها مطالبه امروز شهدا از ماست و جوانان امروز مقصر نیستند زیرا راه درست را به آنها نشان نداده ایم و به اندازه توانایی هایشان به آنها بها نداده ایم.

وی با بیان اینکه عمده فرماندهان دوران دفاع مقدس جوانان 16، 17 ساله بودند، افزود: وزراء و مدیران کشور امروز چند ساله هستند؟ باید به فکر جوانان بود و فرصت به آنان داده شود.

عباسی با انتقاد از عدم توجه به رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس تصریح کرد: میتوان کنگره رزمندگان زیر 15 سال دفاع مقدس را برنامه ریزی و برگزار کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امنیت امروز ایران مدیون خون شهدا است و مردم ایران اجازه دست درازی به دشمنان را نمی دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار