ظهر امروز صورت گرفت؛

رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت

پوستر دومین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت (دانشگاهی) در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر رونمایی شد.
کد خبر: ۲۲۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ - 14January 2017

به گزارش دفاع پرس از خوزستان،  ظهر امروز و طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم و فنون خرمشهر و دبیر اجرایی جشنواره در سالن جلسات دانشکده مهندسی دانشگاه علوم و فنون خرمشهر از پوستر دومین جشنواره ملی دانشگاهی هنر و ادبیات مقاوت رونمایی شد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره ادبیات و هنر مقاومت، آشناسازی نسل جوان با دفاع مقدس را مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره خواند و گفت: دوران دفاع مقدس را می توان دوران طلایی در کشور تلقی کرد که در طول تاریخ نمی توان  نمونه آن را دید و با برگزاری این جشنواره می توان نسل جوان را در آن فضا قرار داد.

لطف الله خواجه پور بیان کرد: این همایش می تواند تا حدودی شرایط دفاع مقدس، ایستادگی و شهادت را به نسل جوان معرفی کند و نسل جوان نیز می توانند در این مسیر حرکت کرده و این مراحل بزرگ را تجربه کنند.

وی همچنین بر لزوم به خدمت گرفتن زبان هنر و ادبیات برای معرفی ارزش های بلندی همچون شهادت تاکید کرد و گفت: ادبیات و هنر می تواند در خدمت ایثارها و حماسه ها باشد و دفاعی را به تصویر بکشند که همچنان ادامه دارد و قهرمانی را معرفی کنند که هنوز در قالب شهدای مدافع حرم در جامعه ما حضور دارند.

خواجه پور ابراز امیدواری کرد: این جشنواره امسال با جدیت و تلاش بیشتری نسبت به سال گذشته دنبال شود و جوانان با هنر خود به معرفی هرچه بیشتر دفاع مقدس بپردازند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره هنر و ادبیات مقاومت بیان کرد: سال گذشته ۷۰۰  اثر در حوزه های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و موفق شد نظر مساعد وزارت علوم  و مجموعه شهرستان را جلب کند.

سید محمد موسوی همچنین انتخاب خرمشهر به عنوان پایتخت مقاومت دفاع مقدس کشور برای برگزاری این جشنواره را یادآور شد و و بر لزوم هم افزایی تمام دستگاه ها برای برگزاری باشکوه و در شان این جشنواره تاکید کرد.

وی توضیح داد: سال گذشته آثار فاخری به این جشنواره ارسال شد و به طور حتم امسال و در صورت کمک و مساعدت سایر دستگاه ها در سطح بالاتری برگزار خواهد شد.

موسوی از احتمال حضور مسئولان کشوری و لشکری بلند پایه در اختتامیه این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: تا کنون حضور برخی از مسئولان کشوری و لشکری قطعی شده و امیدواریم با همکاری فرمانداری و مسئولان شاهد حضور مسئولان عالی رتبه در آیین اختتامیه باشیم.

جشنواره هنر و ادبیات مقاومت ( دانشگاهی) به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر طی دو روز سوم و چهارم خرداد ماه ۹۵ در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار