آئین سالگرد شهید «عباس نادری» در شوش دانیال برگزار شد

آئین بزرگداشت سالگرد عروج ملکوتی شهید «عباس نادری» از شهدای نیروی انتظامی در شوش دانیال برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ - 14January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مراسم سالگرد عروج ملکوتی سروان شهید «عباس نادری» و چهلم پدر گرامیشان جانباز و یادگار دفاع مقدس «حاج رمضان نادری» در مرکز فرهنگی گلزار شهدای شهرستان شوش برگزار شد.

در این مراسم  که با حضور مسئولان شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و عموم مردم برگزار و یاد و خاطره ایثارگری و فداکاری شهید عباس نادری و پدر بزرگوارش گرامی داشته شد.
 
 ستوان یکم عباس نادری فرمانده پاسگاه حسین آباد در بخش مرکزی شهرستان شوش در سال 1358 دیده جهان گشود و در روز سه شنبه 22 دی ماه سال 1394 در درگیری با دو سارق مسلح غیر بومی در غرب کرخه به شهادت رسید.

شهید نادری قبل از این که به عنوان فرماندهی پاسگاه حسین آباد شوش معرفی شود، به مدت 5 سال به عنوان مرزبان و پس از آن به مدت 7 سال در نیروی انتظامی شوش خدمت کرد.

شهید عباس نادری ششصد و چهاردهمین شهید شوش دانیال است که در سن 37 سالگی به شهادت رسید و از وی 2 فرزند دختر به یادگار مانده است.

پیکر مطهر این سرباز وطن در صبح روز پنج‌شنبه 24 دی ماه 1394 با حضور هزاران نفر از مردم شوش دانیال تشییع شد و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی خوزستان

نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان انجمن‌های ادبی شعر و داستان، کارشناسان فرهنگی و ادبی سازمان‌ها، شاعران و نویسندگان استان در تالار اجتماعات اداره کل برگزار شد.

در این نشست محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعر و ادب را نتیجه خوش‌ذوقی هنرمندانی دانست که به واسطه‌ آن زبان گویای ایرانیان شده و افکار خود را در تاریخ جاری ساخته‌اند تا بشر را به سوی کمال رهنمون کنند.

وی با بیان این‌که، کشور ما دارای گنجینه‌ای بزرگ و ارزشمند از آثار شعر و ادب هنرمندان پارسی است که به شکل‌های مختلف تجلی یافته است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست‌ها، استفاده از توان شاعران و نویسندگان برای ارتقاء فرهنگ و هنر استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر این‎که انجمن‌ها بستر مناسبی برای همراهی و همدلی با هنرمندان است، گفت: این نشست با هدف هم‌اندیشی، تعامل و تبادل تجربه و ایجاد ارتباط صمیمی و ادبی در میان شاعران و نویسندگان استان برگزار شد.

جوروند اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری و استمرار این‌گونه جلسات بتوان در ارتقاء ادبیات معاصر و بومی و در راستای شناساندن نیروهای مستعد و سرمایه‌های فرهنگی و ادبی منطقه نقش مهمی را ایفا کند.

در ادامه، مسائل و مشکلات انجمن‌ها مطرح شد و اعضا دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود را برای فعالیت‌ بهتر مطرح کردند.

هم‌چنین در این نشست بر ضرورت استفاده از همه‌ سلایق ادبی و فرهنگی، توجه‌ ویژه به شاعران جوان و نوجوان، ایجاد فضای آموزشی مناسب و کارگاه‌های آموزشی و برپایی جشنواره‌های ادبی در شهرهای مختلف استان تأکید شد.

بزرگداشت دانشجوی شهید سید محمدعلی حکیم

بزرگداشت سالگرد شهید سید محمدعلی حکیم از دانشجویان شهید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دوران دفاع مقدس انجام شد.

این برنامه از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار و یاد و خاطره این دانشجوی رشته پزشکی گرامی داشته شد.

شهید سید محمدعلی حکیم در تاریخ 14 خرداد ماه سال 1338 در اهواز دیده به جهان گشود و در روزهای نخست دفاع مقدس به جمع رزمندگان اسلام پیوست.

این دلیرمرد اهوازی به همراه سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم‌الهدی، فرمانده سپاه هویزه در تاریخ 17 دی ماه سال 1359 به نبرد با دشمان رفت و به همراه جمع زیادی از دانشجویان به شهادت رسید.

شهید سید محمدعلی حکیم در سن 21 سالگی در هویزه شربت شهادت نوشید و مزار در یادمان شهدای هویزه زیارتگاه عاشقان است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار