گزارش دفاع پرس از اجرای گروه رستاک در جشنواره «موسیقی فجر»؛

موسیقی نواحی ایران سالن وحدت را به وجد آورد/ «رستاک» ظرفیت موسیقی نواحی را به رخ کشید

گروه رستاک با اجراهایی از موسیقی نواحی ایران در جشنواره «موسیقی فجر» حاضرین در سالن وحدت را به وجد آورد.
کد خبر: ۲۲۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ - 15January 2017
موسیقی نواحی ایران سالن وحدت را به وجد آورد/ «رستاک» ظرفیت موسیقی نواحی را به رخ کشیدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، هنرمندان گروه رستاک به سرپرستی «سیامک سپهری» شامگاه شنبه ۲۵ دی ماه در دومین روز جشنواره «موسیقی فجر» در تالار وحدت روی صحنه رفتند و به هنرنمایی پرداختند.

«سیامک سپهری» در ابتدا ضمن خوش آمدگویی، اظهار داشت: خیلی خوشحالیم که در جمع عزیزان و حاضرین هستیم و ممنون که به کنسرت ما آمدید؛ امیدوارم که بتوانیم اجراهای خوبی را به نمایش بگذاریم و خوشتان بیاید.

وی در ابتدا درباره قطعات انتخاب شده برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر گفت: امشب قطعاتی را از موسیقی نواحی آماده کرده‌ایم. این قطعات از موسیقی نواحی سراسر کشور است؛ برخی از قطعات نیز از آلبوم «میان خورشیدهای همیشه» انتخاب شده است.

سرپرست گروه رستاک ادامه داد: اولین قطعه امشب مربوط به موسیقی هرمزگان است. سرزمین ناوها که موسیقی آن مانند مردمانش خوب و دلنشین است.

گروه رستاک پس از موسیقی هرمزگان یک شادیانه برگرفته از موسیقی سنتی کرمان را با سازهای زهی، چنک، زمبورک و ساز سرنا و ترکیب سازهای شرقی اجرا کرد. «علیرضا میرآقا» در این بخش مهمان گروه رستاک بود که تشویق‌های حضار را به همراه داشت.

قطعه بَعدی رستاک یک موسیقی اصیل از بوشهر بود. «فرزاد مرادی» خواننده گروه در توضیحاتی ضمن تشکر از مهمانان گفت: از حضور شما تشکر می‌کنم با اینکه روز اول هفته است و همگی از محل کار و درس آمده‌اید، اما انرژی شما ما را خوشحال می‌کند.

شادمانه منطقه بوشهر و هنرنمایی «محسن شریفیان» با «نی انبان» شادی را به سالن وحدت آورد تا جایی که پس از اجرای قطعه یکی از حضار با صدای بلند گفت «عالی بود» و تشویق حضار را به همراه داشت.

قطعه‌ای از موسیقی کردستان اجرای بَعدی شب دوم موسیقی فجر بود که توسط گروه رستاک در تالار وحدت اجرا شد. «بهزاد مرادی» خواننده این قطعه پس از اجرای قطعه، هنرنمایی خود را در شادیانه کردستان با نمایش حرکات «پا» که نشانه شادیانه کردستان است به اجرا خاتمه داد و حاضرین او را تشویق کردند.

«بارون، بارون» قطعه منتخب گروه رستاک از موسیقی لرستان بود که سالن وحدت را به وجد آورد. سازسرنا، دهل و کمانچه ترکیب اختصاصی موسیقی لرستان است که نیازی نیست بیننده و شنونده ابیات و اشعار آن را متوجه شود؛ بلکه مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند، نواخته شدن ترکیب سازهای لرستان در سالن وحدت باعث عکس‌العمل نشان دادن مخاطبین و تشویق‌های پیاپی شد. سپس «سوزله» قطعه کردی گروه رستاک بود که اجرا شد.

قطعه بعدی رستاک متعلق به منطقه سرسبز شمال بود. این قطعه برگرفته شده از یک منظومه بود که در گیلان رخ داده و در نزد مردم گیلان جایگاه خاصی داشت. شادیانه‌های شیراز قطعه دیگر گروه رستاک بود که از البوم «میان خورشیدهای همیشه» انتخاب شده بود.

موسیقی آذری آخرین اجرای گروه رستاک در تالار وحدت بود که آذری زبان‌های حاضر در سالن سالن را غافلگیر کرد. «وحید اسداللهی» به همراه فرزندانش محمد و رضا مهمانان ویژه این بخش بودند که با ترکیب موسیقیایی خود کنسرت گروه رستاک را برای حاضرین به خاطره‌ای خوش تبدیل کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها