دفتر سخنگوی ناجا اعلام کرد؛

برخورد قاطع پليس با هر نوع لغزش رفتاری درون‌سازمانی

دفتر سخنگوی ناجا در پی انتشار کليپی در فضای مجازی در خصوص رفتار نفرت انگيز يکی از ماموران طی اطلاعيه‌ای ضمن تاکيد بر برخورد قاطع پليس با هر نوع لغزش رفتاری درون سازمانی، تصریح کرد: پليس هماره بر شدت نظارت‌ها و مراقبت‌های خود می‌افزايد، تا مانع از وقوع لغزش‌هايی شوند که چهره پاک و اخلاقی سازمان و کارکنان را ملکوک می‌سازد.
کد خبر: ۲۲۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ - 15January 2017
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، در این اطلاعیه آمده است: نيروي انتظامي «مراقبت» از نحوه و شيوه برخورد کارکنان خويش را در شمار يکي از تکاليف و وظايف اساسي خود جاي داده است. چه، اين نيرو متولي انجام ماموريت‌هايي است که همگان آن‌ها را در شمار «ماموريت‌هاي حمايتي» قرار مي‌دهند. براي اين منظور پليس همواره از ساز و کارهاي نظارتي و مراقبتي ويژه‌اي بهره مي‌گيرد تا از وقوع هر نوع لغزش رفتاري و خطاي انضباطي و سازماني جلوگيري نمايد و يا در صورت وقوع بلافاصله به مداخله موثر در آن بپردازد.

افزون بر آن، نيروي انتظامي همواره نظارت‌هاي مردمي را نيز پراهميت تلقي کرده و براي اين منظور سامانه 197 را ايجاد کرده است. تا يکايک شهروندان مسئول از آن طريق؛ پليس را در جريان نظرات خويش قرار دهند. اما علي‌رغم تمام نظارت‌ها و مراقبت‌هاي درون و برون سازماني، هراز چند گاهي لغزشي از سوي شمار بسيار قليل و انگشت شماري از کارکنان چهره مي‌نمايد، که نه تنها ممکن است شماري از شهروندان را برنجاند، بلکه انبوه کارکنان خدوم، متعهد و وظيفه شناس ناجا را نيز آزرده خاطر مي‌سازد.

از همين روي، پليس هماره بر شدت نظارت‌ها و مراقبت‌هاي خود مي‌افزايد تامانع از وقوع لغزش‌هايي شود که چهره پاک و اخلاقي سازمان و کارکنان را ملکوک مي‌سازد. متاسفانه اخيرا کليپي در فضاي مجازي منتشر شده که بيانگر رفتار نفرت‌انگيز يکي از ماموران در يکي از استان‌هاي کشور است.

در اين خصوص ضروري است به اطلاع شهروندان محترم برساند که سازمان‌هاي نظارتي و مراقبتي پليس حتي پيش از انتشار اين کليپ؛ فرد مذکور را شناسايي و پس از انجام تحقيقات، او را به مراجع قضائي تحويل و همزمان پرونده فرد خاطي در کميسيون‌هاي داخلي ناجا در حال بررسي است.

بنابراين ما همچون هميشه يادآوري مي‌کنيم که گرچه نرخ وقوع لغزش هاي رفتاري در سازمان پليس بسيار قليل است ،اساسا ما اين وقوع اندک را هم بر نمي‌تابيم و با خاطياني که با رفتار خلاف خود شهروندان محترم را مي‌رنجانند قاطعانه برخورد مي‌ کنيم.

سرانجام، به شهروندان محترم نيز يادآوري مي‌ کنيم که سامانه 197 پليس همچون گذشته آماده دريافت شکايات؛ نظرات و ديدگاه‌هاي حمايتي، تاييدي و انتقادي شماست.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها