با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی؛

مراسم گرامی‌داشت شهید «نواب صفوی» در مشهد مقدس برگزار می‌شود

به مناسبت فرارسیدن شصت ویکمین سالگرد شهادت، مجاهد مؤمن و پیشاهنگ انقلابی، شهید «سید مجتبی نواب صفوی» مراسم گرامی‌داشتی امشب در حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ - 15January 2017
مراسم گرامی‌داشت شهید «نواب صفوی» در مشهد مقدس برگزار می‌شود

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، در آستانه فرارسیدن 27 دی‌ماه سالروز شهادت مجاهد نستوه شهید نواب صفوی مراسم آئین یادبودی با حضور جمعی از مسئولین مشهد مقدس، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)  برگزار خواهد شد.

در این مراسم که امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در کتابخانه مرکزی، تالار قدس واقع در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی به ایراد سخن خواهد پرداخت. همچنین در این مراسم از کتاب خاطرات شهید نواب صفوی رونمایی خواهد شد.
 
شهید نواب صفوی در سال 1303 در تهران، در خانواده‌ای روحانی متولد شد. او در 18سالگی اولین تظاهرات را علیه دولت قوام در مقابل مجلس راه انداخت. مدتی را در نجف اشرف به تحصیل علوم دینی پرداخت و سپس به ایران بازگشت و به مبارزه با رژیم برخاست.

شهید سید مجتبی نواب صفوی از روحانیون مبارز و رهبر جمعیت «فدائیان اسلام» و از پیشتازان مبارزات اسلامی و مکتبی بر ضد رژیم شاهنشاهی و استعمار است.

علاء نخست وزیر وقت، نواب صفوی و سه تن دیگر از همرزمانش سید محمد واحدی، مظفر ذوالقدر و خلیل طهماسبی را به اعدام محکوم کرد. حکم دادگاه در بامداد 27 دی 1334 به اجرا درآمد و پیکر شهدا را ابتدا در مسگرآباد تهران به خاک سپردند، اما بعداً با اجازه مرعشی نجفی و با اقامه مجدد نماز میت توسط او، به قم منتقل و در قبرستان وادی‌السلام این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار