العهد گزارش داد؛

«وادی البردی»؛ نقطه تحول استراتژیک در جنگ سوریه علیه تروریست‌ها

در پی بازپس‌گیری منطقه وادی بردی توسط نیروهای ارتش سوریه و متحدانش، یکی دیگر از ورق‌های بازی تروریست‌ها که می‌خواستند با این ورق دولت سوریه را تحت فشار قرار دهند،‌ سوخت.
کد خبر: ۲۲۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ - 15January 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، شش میلیون شهروند سوری که در دمشق پایتخت سوریه زندگی می‌کنند، چند روز پیش از سوی تروریست‌ها و حامیان آنها که به منطقه آبخیز «وادی‌البردی» سیطره یافته بودند، در معرض سوء استفاده از عنصر اساسی حیات یعنی آب قرار گرفته بودند.
 
بر اساس این گزارش،‌ ارتش سوریه و متحدانش به سرعت منطقه وادی البردی را از دست تروریست‌ها بازپس گرفتند و به سرعت اقدام به بازسازی منابع آبی که تروریست‌ها آنها را تخریب کرده بودند، کردند تا جلوی تهدیدی را که متوجه میلیون‌ها نفر از شهروندان سوریه در دمشق می‌شد، بگیرند.
 
«وادی البردی»؛ نقطه تحول استراتژیک در جنگ سوریه علیه تروریست‌ها 

در همین خصوص سرهنگ «علی مقصود» کارشناس نظامی در گفت‌وگو با العهد تصریح کرد: به فضل عزم ارتش سوریه و متحدانش بحران آب که تروریست‌ها و حامیانشان تلاش می‌کردند از طریق آن دولت سوریه را تحت فشار قرار دهند، پایان یافت.

وی در ادامه افزود: کارگاه تعمیر و نگهداری وارد عمل شده و خرابی‌های به وجود آمده را اصلاح می‌کند. بعد از پمپاژ آب آلوده به خارج  دمشق، آب سالم نیز بعد از سه روز به محله‌های دمشق پمپاژ خواهد شد.

سرهنگ مقصود در ادامه به اهمیت منطقه وادی‌البردی اشاره کرد و افزود: وادی البردی کلید دمشق و منبع آب است که با سرنوشت و وجود دمشق کلید خورده است.  اهمیت وادی‌البردی فقط به خاطر وجود چشمه‌های آب نیست، بلکه فراتر از آن است چون این منطقه از سمت غرب به زبدانی و مضایا وصل می‌شود.

وی گفت: منطقه وادی البردی نقطه انتصال «رنکوس» و تنگه‌های القلمون از سمت شمال است.  این منطقه همچنین محل تردد تروریست‌ها بین سوریه و لبنان از طریق عرسال است. علاوه بر این وادی‌البردی القلمون را به حرمون وصل می‌کند که این اتصال از اهمیت استراتژیکی بالایی برخوردار است؛ چراکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد قلمون را به حرمون وصل کند تا از طریق آن بتواند پایتخت سوریه را محاصره کنند که هرگز به آن دست نخواهند یافت.
«وادی البردی»؛ نقطه تحول استراتژیک در جنگ سوریه علیه تروریست‌ها 
 
سرهنگ مقصود سیطره ارتش و متحدانش بر منطقه مضایا، الزبدانی، دیر قانون، عین‌فیجی و بسیمه را با حمله جنگنده‌های صهیونیستی بر فرودگاه المزه دمشق- که از طریق این حمله می‌خواست به تروریست‌ها امدادرسانی کند و مانع قطع راه‌های امدادی رسانی به تروریست‌ها از سوی ارتش سوریه و متحدانش شود- مرتبط می‌داند.

وی گفت: حل بحران آب و بازگشت آن مناطق به آغوش سوریه خسارت بزرگی برای تروریست‌های مسلح و حامیان آنها به‌خصوص اسرائیل بود.

وی در پایان افزود: در پی پیروزی‌های پی‌درپی ارتش سوریه یک‌هزار و 200 تن از عناصر مسلح سلاح خود را بر زمین گذاشته و خود را تسلیم دولت سوریه کرده‌اند.

«حسن حسن» کارشناس ژئوپلیتیک نیز با سرهنگ مقصود علی هم عقیده است و می‌گوید که تجاوز رژیم صهیونیستی بر منطقه المزه به دلیل کمک‌رسانی به تروریست‌ها و جلوگیری از قطع مسیرهای امدادرسانی به آنها بود.

این کارشناس ژئوپلیتیک در ادامه افزود:‌ اهمیت منطقه وادی‌البردی به خاطر این است که این منطقه سوریه را به لبنان وصل می‌کند و موجب شده است که تروریست‌ها از این منطقه برای قاچاق سلاح به داخل سوریه استفاده کنند.
 
«وادی البردی»؛ نقطه تحول استراتژیک در جنگ سوریه علیه تروریست‌ها 

وی در پایان می‌گوید: پیشروی میدانی با پیشروی سیاسی رابطه مستقیم دارد؛ لذا نباید بدون توجه به پیشروی‌های میدانی به پیشروی سیاسی تکیه کنیم، چراکه تسویه سیاسی جز با پیشروی میدانی کامل و جامع محقق نمی‌شود.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار