شهردار رشت خبر داد؛

نصب المان دفاع مقدس در مرکز استان گیلان

شهردار رشت گفت: میدان دفاع مقدس شهر رشت، بعد از گذشت 21 سال از نامگذاری آن به المانی مرتبط با این نام مزین شد.
کد خبر: ۲۲۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ - 15January 2017

به گزارش دفاع پرس از رشت، محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت در مراسم رونمایی از المان دفاع مقدس با بیان اینکه زمانی که فرهنگ پایدار شود شروعی برای سایر فرهنگ ها خواهد بود، اظهار داشت: ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس نیازمند به تصویر کشیدن مفاهیم آن است تا در ذهن مردم به ویژه نسل جوان که آن را ندیده و درک نکرده اند، مشهود باشد.

وی ادامه داد: باید از ابزار هنری مختلف برای ملموس کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بهره ببریم.

ثابت قدم با تاکید بر رویکرد هنر محور مدیریت شهری افزود: با بهره گیری از ابزار هنر می توان مفاهیم را در ذهن آحاد مردم ماندگار کرد.

وی با اشاره به میدان دفاع مقدس تصریح کرد: به همت شهرداری بعد از 21 سال از نامگذاری میدان دفاع مقدس، المانی مرتبط با این نام در میدان نصب شد که  ارتفاع این المان 8 متر الهام گرفته از هشت سال دفاع مقدس است. وی افزود: در این المان هفت پله طراحی شده که نمادی از هفت طبقه آسمان، مراحل عروج آسمانی است که رزمنده با گذشت از این پله ها به عروج می رسد: طراحی و اجرای این المان را که از نمادهای ارزشمند شهر خواهد بود استاد پورنصری نژاد بر عهده داشته است.  

ثابت قدم با بیان اینکه درختان حاشیه میدان برای ارتباط ذهنی بیشتر با المان به مکانی دیگر منتقل شد افزود: مسیر توسعه رشت باید ادامه دهنده راه افرادی باشد که برای حفاظت از کشور جان خود را نثار کردند.

وی خاطرنشان کرد: معنویت فقط شعار نیست بلکه عملی است که زندگی مادی جامعه را ارتقا داده و تا فرد با اعتماد بیشتر بتواند فرهنگ شهادت را ترویج دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار