مروه عثمان:

بریتانیا همدست عربستان سعودی در قتل عام مردم یمن است

تحلیلگر سیاسی لبنانی با محکوم کردن دولت بریتانیا به خاطر ادامه فروش تسلیحات به عربستان سعودی، گفت: لندن در حال کمک و همدستی با ریاض در جنایات جنگی علیه مردم بی‌گناه یمن است.
کد خبر: ۲۲۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ - 15January 2017
بریتانیا همدست عربستان سعودی در قتل عام مردم یمن استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «مروه عثمان» تحلیلگر سیاسی لبنانی اظهار داشت: این کشتارها و جنایات جنگی در یمن تنها به دست رژیم آل سعود انجام نمی شود، همه دولت هایی که به آل سعود سلاح می فروشند، در این جنایات شریک و همدست هستند و مسئول ریخته شدن خون مردم بی گناه یمن در 22 ماه گذشته هستند. از دیوید کامرون تا ترزا می نخست وزیر فعلی بریتانیا که به شدت از فروش سلاح به عربستان سعودی حمایت می کند، علی رغم اتهامات جنایات جنگی، و آشکارا بر روابط نزدیک با جنگ طلبان اصرار دارد و این طور استدلال می کند که قصد دارد خیابان های بریتانیا را امن نگه دارد. نخست وزیر بریتانیا به طور آشکار اعلام می کند که برای او مهم نیست که فروش سلاح به رژیم تجاوزگر مغایر قوانین بین المللی باشد چرا که قصد دارد روابط خود با عربستان سعودی را حفظ کند.

عثمان در پاسخ به سئوالی درباره ادامه جنایات فجیع عربستان سعودی و هم پیمانانش در یمن و اینکه جامعه بین المللی چگونه می تواند این کشتارها را متوقف کند، تاکید کرد: بیمارستان ها، مدارس، مساجد بازارها و مراسم تشییع جنازه بزرگترین دشمنان آل سعود هستند، عربستان سعودی از مارس 2015 تا کنون یمن را تحت محاصره دریایی و هوایی قرار داده و حملات متعددی را به اهداف مختلف انجام داده است. اگر این اقدامات جنایت جنگی نیست، من نمی دانم چه چیزی باید به آن گفت. تجاوز عربستان سعودی موجب تخریب و نابودی زیرساختهای یمن شده و جان بیش از 15 هزار نفر از شهروندان غیر نظامی را گرفته است که اکثرا زن و کودک بوده اند. سوء تغذیه اکنون عامل اصلی مرگ و میر نوزادان است و نقص های هنگام تولد به خاطر استفاده از سلاح های ممنوع بسیار مشهود و فراگیر شده است. این کشتارها و جنایات جنگی در یمن تنها به دست رژیم آل سعود انجام نمی شود، همه دولت هایی که به آل سعود سلاح می فروشند، در این جنایات شریک و همدست هستند و مسئول ریخته شدن خون مردم بی گناه یمن در 22 ماه گذشته هستند. از دیوید کامرون تا ترزا می نخست وزیر فعلی بریتانیا که به شدت از فروش سلاح به عربستان سعودی حمایت می کند، علی رغم اتهامات جنایات جنگی، و آشکارا بر روابط نزدیک با جنگ طلبان اصرار دارد و این طور استدلال می کند که قصد دارد خیابان های بریتانیا را امن نگه دارد. نخست وزیر بریتانیا به طور آشکار اعلام می کند که برای او مهم نیست که فروش سلاح به رژیم تجاوزگر مغایر قوانین بین المللی باشد چرا که قصد دارد روابط خود با عربستان سعودی را حفظ کند.دولت اوباما نیز در 8 سال گذشته پیشنهاد فروش 115 میلیارد دلار تسلیحات را به عربستان سعودی داده است. کشتار غیر نظامیان یمنی ظاهرا برای قدرت های جهانی مهم نیست. به نظر من تنها 2 راه برای متوقف کردن اقدامات تروریستی علیه مردم یمن وجود دارد. نخست حمایت از جنبش مقاومت یمن در همه سطوح در برابر این تجاوز آشکار و دوم بسیج دوستان واقعی یمن برای ایستادگی در برابر این ائتلاف و اعمال تحریم علیه کشورهایی که از این جنگ حمایت می کنند.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه در پاسخ به این سئوال که چرا عربستان علی رغم دست نیافتن به اهداف خود، نمی خواهد به این خونریزی پایان دهد و این بحران را از طریق مسالمت آمیز حل و فصل کند، گفت: سعودی ها یک جنگ یکجانبه را علیه یک کشور مستقل آغاز کردند و سعی کردند تا این سرزمین را اشغال کنند، با استفاده از پیچیده ترین سلاح ها. سعودی ها به طور آشکار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور سابق یمن حمایت کردند، کسی که تاکنون 2 بار استعفا کرده است. آنها اهرم بزرگی برای بمباران هر مکانی دارند، سعودی ها قصد دارند با پول و سلاح یک دولت ضعیف را در عدن در قدرت نگه دارند. مذاکرات صلح با میانجیگری سازمان ملل در کویت بدون دستیابی به نتیجه مشخصی متوقف شده و احتمال دستیابی به پیشرفت سیاسی در این روند نیز بسیار پایین است، با توجه به مفاد قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل. این قطعنامه خواستار به قدرت رسیدن مجدد دولت منصور هادی در صنعا است درخواستی که ائتلاف انصارالله و حامیان علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن آن را رد کرده اند.

وی در پایان در پاسخ به سئوالی درباره منفعل بودن رسانه های خبری غرب در قبال نقض حقوق بشر در یمن و سانسور رسانه ای کامل در خصوص تحولات یمن، گفت: اگر به پوشش رسانه ای اتفاقات سوریه توجه کنید، شاهد انتقادات شدیدی از اقدامات روسیه و سوریه خواهید بود، رسانه های خبری غرب در گزارش های خود هیچ اشاره ای به حمایت قبلی ترکیه از داعش نکرده اند. اگر نگاهی به مقالات رسانه های غربی بیندازید که اوضاع عراق را پوشش می دهد، تنها اقدامات شجاعانه آمریکا در عراق را می بینید، ولی هیج نشانه ای از نقش آمریکا در ریخته شدن خون مردم بی گناه عراق نمی بینید.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها