فرمانده انتظامی بروجرد مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های دولتی و مشارکت‌های مردمی در برقراری امنیت

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: امروز پلیس به‌تنهایی نمی‌تواند در برقراری امنیت کامل نقش داشته باشد بلکه باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌های دولتی و مشارکت‌های مردمی در این زمینه استفاده کرد.
کد خبر: ۲۲۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ - 15January 2017

به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، علیرضا دلیری صبح امروز در همایش رابطین سازمان‌های دولتی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: ایجاد همراهی و پیوستگی در میان تمامی دستگاه‌های دولتی این شهرستان و در نتیجه کاهش بزه‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این همایش است.

وی سیر تمدن جوامع انسانی را مدیون ایجاد امنیت در جامعه دانست و افزود: جامعه‌ای که قرار است سکون و قرار داشته باشد باید امنیت نسبی در آن حاکم باشد و امنیت امروز جامعه ما در شرایطی که تمامی همسایگان کشور درگیر جنگ‌های داخلی هستند به برکت وجود مقام معظم رهبری و شهدا به‌دست‌آمده که امروز ایران را تبدیل به کشوری باثبات در منطقه کرده است.

فرمانده انتظامی بروجرد به نقش نیروی انتظامی در برقراری امنیت اشاره و عنوان کرد: نیروی انتظامی در کنار دیگر دستگاه‌های امنیتی کشور نقش بسزایی در برقراری امنیت دارد اما به لحاظ پیچیدگی جرائم امروز پلیس به‌تنهایی نمی‌تواند در برقراری امنیت کامل نقش داشته باشد بلکه باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌های دولتی و مشارکت‌های مردمی در این زمینه استفاده کرد.

وی بهترین مؤلفه امنیت را امنیت اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید مردم در امر برقراری امنیت اجتماعی مشارکتی فعال با پلیس داشته باشند چراکه ورود پلیس در برخی عرصه‌های اجتماعی می‌تواند یک مسئله اجتماعی را به‌راحتی به موضوعی امنیتی تبدیل کند.

دلیری به کاهش 59 درصدی وقوع سرقت در شهرستان بروجرد طی سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: در سه سال اخیر میزان کشفیات جرائم مختلف در شهرستان بروجرد 98 درصد افزایش‌یافته همچنین وقوع جرائم امسال با کاهش 17 درصدی در این شهرستان مواجه بوده که این امر درنتیجه افزایش کنترل و نظارت پلیس در عرصه‌های مختلف است.

وی نتیجه نگرش اجتماعی به موضوعات و انجام هم‌زمان اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در کاهش بزه‌های اجتماعی مؤثر دانست و گفت: مشارکت عموم مردم و دستگاه‌های دولتی در برقراری امنیت اجتماعی بسیار مهم است که این مهم می‌تواند احساس امنیت در جامعه را تسری بخشد.

فرمانده انتظامی بروجرد افزایش مهاجرت از شهرهای اطراف به این شهرستان را در ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی و افزایش کانون‌های بزه اجتماعی مؤثر دانست و افزود: نزدیک به 3500 معتاد از ابتدای امسال تاکنون به‌دفعات مکرر دستگیر و تحویل مراجع قانونی شده‌اند همچنین در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون چهار کارگاه تولید ماده مخدر شیشه کشف و منهدم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار