مجید اسماعیلی:

«چراغ‌های ناتمام» پاسخ به نیاز اجتماع است/ شهدا چراغ راه هستند

تهیه کننده «چراغ‌های ناتمام» درباره ویژگی‌های مضمونی این فیلم که در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است، توضیح داد.
کد خبر: ۲۲۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ - 15January 2017
«چراغ‌های ناتمام» پاسخ به نیاز اجتماع است/ شهدا چراغ راه هستندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مجید اسماعیلی در کنار مجتبی امینی یکی از تهیه کنندگان فیلم سینمایی «چراغ های ناتمام» ساخته مصطفی سلطانی از آثار بخش مسابقه ملی سی و پنجمین جشنواره فجر است. اسماعیلی که جدا از سوابق تهیه کنندگی به عنوان کارگردان و مدرس سینما فعالیت داشته است و سال گذشته در سی و چهارمین جشنواره فجر با انیمیشن «پادشاه آب» حضور داشت، درباره دغدغه هایی که منجر به ساخت فیلم سینمایی «چراغ های ناتمام» شد صحبت کرد.

وی در این باره گفت: فیلم «چراغ های ناتمام» براساس تلاش های گروهی خلاق و پُرتلاش ساخته شد که سهم بسزایی در تولید فیلم داشتند. در واقع فیلم «چراغ های ناتمام» براساس دغدغه شریفی به انجام رسید و هر گامی که در مسیر ارزشی های مقدس انجام شود، قابل توجه است. سینمای ایران نیاز به ساخت آثاری دارد که تاملی دقیق به زندگی شهدا داشته باشد تا نسل جوان دریابند که مردان رزمنده چگونه به زندگی می نگریستند و چه نگاهی داشتند که از خیلی چیزها گذشتند. اگر سینمای ایران بتواند تصویر درستی از مردان بزرگ برای مخاطب نمایان کند خواهد توانست در برابر انواع بحران هایی که جامعه امروز را دربرگرفته، به عنوان چراغ راه باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «چراغ های ناتمام» درباره اهمیت مضمون این اثر عنوان کرد: این فیلم درباره شخصیت های بزرگی است که توجه به زندگی آنها برای انسان امروز بسیار مهم است. متاسفانه ما در جامعه شاهد نفس های افسارگسیخته و زیاده خواهی هستیم که حاضرند برای رسیدن به خواسته های دنیوی خیلی چیزها را زیرپا بگذارند، در حالی که انسان هایی بودند که دنیا و جان خود را در جهت آرمان ها فدا کردند و آنها باید الگوی ما باشند، از این نظر فیلم «چراغ های ناتمام» می تواند الگویی مناسب برای مخاطب بسازد.

اسماعیلی ادامه داد: حداقل نگاهی که من به عنوان تهیه کننده درباره فیلم «چراغ های ناتمام» می توانم داشته باشم این است که این فیلم می تواند مخاطب را به نگاهی که شهدا به دنیا داشتند، نزدیک کند و این نگاهی ضروری برای جامعه است و فکر می کنم «چراغ های ناتمام» می تواند نیاز مخاطب را برآورده کند.

این مدرس و کارگردان سینما درباره وجوه شخصیتی جلال در فیلم «چراغ های ناتمام» گفت: شخصیت اصلی فیلم با نام جلال مثل خیلی از مردم است، در جاهایی از برخی اتفاقات ناراحت می شود و در مواردی دچار مشکلاتی است، اما باورهایی دارد. این شخصیت با توجه به مجموع رفتارهایش کاملا برای مخاطب امروز باورپذیر خواهد بود چرا که مساله مهم در سینما همذات پنداری است و به نظرم مردم از کاراکترهای فیلم «چراغ های ناتمام» جدا نخواهند شد. من فکر می کنم مخاطبان از فیلم لذت خواهند برد و خاطرات خوبی برایشان ایجاد خواهد شد.

اسماعیلی درباره انتخاب فیلم در جشنواره فجر بیان کرد: در گرافیک کلی جشنواره فجر باید توجه به ارزش های مهم کشور مدنظر قرار بگیرد و انتخاب فیلم «چراغ های ناتمام» از طرف هیات انتخاب جشنواره اتفاق مهم و قابل تقدیری است. امیدوارم شرایط خوبی برای فیلم در جشنواره پیش بیاید چون تلاش های بسیاری برای فیلم انجام شده و عوامل فنی و کارگردان بسیار زحمت کشیدند تا فیلم ارزنده ای حاصل شود.

این تهیه کننده درباره ویژگی های فیلم «چراغ های ناتمام» عنوان کرد: ویژگی مهم فیلم «چراغ های ناتمام» این است که عوامل فیلم با تمام وجود برای فیلم زحمت کشیدند و من فکر می کنم که ساخت فیلم برای کارگردان جوان فیلم هم اثرات مطلوبی به جا گذاشته است. در واقع قبل از مخاطب، تاثیر فیلم برای کارگردان پیش آمده است. یکی از مهم ترین ویژگی های «چراغ های ناتمام» این است که همه عوامل خیلی دلی با فیلم مواجه شدند و در کنار دشواری ها خیلی همدلانه مشارکت کردند و به نظرم فیلم استحکام خوبی به لحاظ فنی پیدا کرده است.

اسماعیلی در پایان پیش بینی خود را از حضور فیلم «چراغ های ناتمام» در جشنواره سی و پنجم فجر این گونه بیان کرد: به نظرم فیلم در جشنواره و در اکران عمومی جای خود را باز خواهد کرد. چون بازی های خوب و کارگردانی مناسبی دارد. من هم به عنوان عضوی کوچک خوشحالم که در کنار دوستان کمکی توانستم انجام دهم.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها