حجت الاسلام و المسلمین غلامی:

آسیب‌های اجتماعی باید به صورت لحظه‌ای رصد شود/ لزوم همراه‌سازی مردم برای مقابله با اين آسیب‌ها

ریيس کارگروه آسيب‌های اجتماعی دفتر مقام معظم رهبری بر رصد لحظه‌ای آسيب‌های اجتماعی تاکيد کرد و گفت: نيروی انتظامی برای اجرای برنامه‌های خود در بحث مقابله با اين معضلات نيازمند رصد لحظه‌ای آن است.
کد خبر: ۲۲۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ - 15January 2017
آسیب‌های اجتماعی باید به صورت لحظه‌ای رصد شود/ لزوم همراه‌سازی مردم برای مقابله با اين آسیب‌هابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمين غلامي در همايش تخصصي روساي پليس امنيت اخلاقي سراسر کشور با اشاره به اقدامات نيروي انتظامي در مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي، اظهار داشت: در بحث مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي نيازمند تفکر روشن و مشخص هستيم، در اين مبحث ده‌ها تفکر و نظر وجود دارد اما بايد بهترين ديدگاه در اين رابطه مشخص شود.

وي ادامه داد: هرچند ستون تفکري خود را با ديدگاه‌ها و تفکرات امام(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مي‌سازيم اما اين دو بزرگوار به جزئيات آن اشاره‌اي نکرده‌اند، بنابراين ما بايد خود جزئيات آن را کشف کرده و در يک منظومه قرار دهيم و براساس آن گره‌هاي خود را باز کنيم.

رئيس کارگروه آسيب‌هاي اجتماعي دفتر مقام معظم رهبري افزود: در تفکرات علاوه بر مباني بايد نقش نيروي انتظامي در آسيب‌هاي اجتماعي تعريف شود اما نه به صورت کلي‌گويي بلکه بايد جزئيات وظايف اين نيرو در پازل آسيب‌هاي اجتماعي مشخص شود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامي خاطرنشان کرد: در بحث مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي کليه دستگاه‌هاي مسئول بايد برنامه‌هاي کوتاه و بلند مدت خود را اعلام کنند.

اين مقام مسئول بر رصد لحظه‌اي آسيب‌هاي اجتماعي تاکيد و تصريح کرد: نيروي انتظامي براي اجراي برنامه‌هاي خود در بحث مقابله با اين معضلات نيازمند رصد لحظه‌اي آن است؛ گزارش‌هاي لحظه‌اي به معناي رصد نيست بلکه رصد معناي بسيار دقيقي دارد.

وي با بيان اينکه رصد آسيب‌هاي اجتماعي علاوه بر شاخص به ابزار و امکانات خاص خود نيازمند است، گفت: بسياري از دستگاه‌ها در اين مبحث گزارش‌هايي را ارائه مي‌دهند اما تحليل‌هاي آنها سست است و هيچ پيش بيني درباره آينده ندارد.

حجت الاسلام غلامي بر ضرورت ايده سازي در بحث مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي تاکيد و خاطرنشان کرد: براي مواجهه با اين پديده‌ها دائماً نيازمند توليد ابزار و روش هستيم، نيروي انتظامي در اين زمينه خوب عمل کرده که مي‌توان به اقدامات اين نيرو در بحث مقابله با بدپوششي اشاره کرد.

رئيس کارگروه آسيب‌هاي اجتماعي دفتر مقام معظم رهبري بيان داشت: مواجهه با آسيب‌هاي اجتماعي پيچيدگي و ظرافت خاصي دارد که هيئت انديشه ورزان که متشکل از نخبگان و انديشمندان اين حوزه است بايد در اين خصوص گام بردارند.

اين مقام مسئول با اشاره به ضرورت نيروهاي آموزش ديده و زبده، گفت: در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي حتماً بايد نيروهاي ويژه، آموزش‌هاي لازم را براي مقابله با اين پديده فرابگيرند.

وي ادامه داد: ميان آسيب‌هاي اجتماعي پيوستگي وجود دارد؛ آسيب‌ها با هم تعامل دارند و هم افزايي مي‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامي بر همراه سازي مردم در امر مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي تاکيد کرد و ادامه داد: ناجا در اين زمينه تجارب خوبي دارد به گونه‌اي که شهروندان و تشکل هاي مردمي را به صحنه آورده است که مي توان به همکاري خوب مردم با ناجا در امر مقابله با بدپوششي اشاره کرد البته هيئت هاي انديشه ورز مي توانند در اين رابطه به نيروي انتظامي کمک کنند.

رئيس کارگروه آسيب هاي اجتماعي دفتر مقام معظم رهبري بر استفاده از ظرفيت توليد فيلم و سريال در حوزه امنيت اخلاقي تاکيد و تصريح کرد: بايد چهره دلسوزانه نيروي انتظامي در بحث امنيت اخلاقي را به مردم نشان دهيم.

گفتني است، در ادامه اين نشست، مراسم توديع و معارفه رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا با حضور سردار رضائيان رئيس پليس امنيت عمومي اين نيرو، برگزار شد.

در اين مراسم، حجت اسلام و المسلمين غلام حيدري به عنوان رئيس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي منصوب و از زحمات و تلاش سردار نيکخواه رئيس سابق اين پليس تقدير و تشکر شد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار