«بروجردی» با «عمار حکیم» دیدار و گفت و گو کرد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران که در عراق بسر می‌برد، روز (یکشنبه) با «سید عمار حکیم» رییس ائتلاف ملی عراق دیدار کرد.
کد خبر: ۲۲۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ - 15January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «علاءالدین بروجردی» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران که در عراق بسر می‌برد، روز (یکشنبه) با «سید عمار حکیم» رییس ائتلاف ملی عراق دیدار کرد.
 
در این دیدار که در فضایی صمیمی صورت گرفت، طرفین درباره مسایل عراق و منطقه و گسترش روابط بین دو جمهوری اسلامی ایران و عراق بحث و گفت و‌گو کردند.

طرفین در این دیدار همچنین در خصوص مقابله با تروریسم و شرایط پس از نابودی داعش بحث و تبادل نظر کردند.

علاءالدین بروجردی که در صدر هیات پارلمانی برای شرکت در همایش «بغداد و آینده عراق بعد از داعش» به کشور سفر کرده است، پیش از دیدار با عمار حکیم با ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق دیدار و با او درباره روابط دو جانبه ایران و عراق و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

بروجردی در این ملاقات مناسبات دو کشور را راهبردی و مهم توصیف کرد و افزود: ضرورت دارد مناسبات اقتصادی دو طرف افزایش یابد و تبادلات تجاری فی مابین نیز تسهیل شود.

وی قرار است در حاشیه همایش یاد شده با فواد معصوم رئیس جمهوری، حیدرالعبادی نخست وزیر و چند شخصیت دیگر از جمله نوری المالکی معاون رئیس جمهوری و سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق نیز دیدار و گفت و گو کند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار