سهم هر ایرانی برای خرید قرآن ۱۷۵ تومان

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: سال گذشته مردم ایران ۵۶ هزار میلیارد لباس خریدند، ۱۲ هزار میلیارد سفر خارجی رفتند و به طور میانگین ۸۴ هزار تومان نوشابه مصرف کرده‌اند اما سهم هر ایرانی برای خرید قرآن ۱۷۵ تومان بوده بر همین اساس متولیان فرهنگی باید بیشتر در این زمینه کار می‌کردند.
کد خبر: ۲۲۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶ - 15January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عباس تجری» مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان، (یک‌شنبه) ۲۶ دی در همایش یک‌روزه مدارس مجری طرح امین استان همدان با تأکید بر اینکه امروزه در شرایط بسیار سخت فرهنگی قرار داریم اظهار کرد: امروزه جنگی سخت‌تر از ۸ سال دفاع مقدس بر روی بچه‌ها و دانش‌آموزان تحمیل می‌شود بنابراین لازم است فرزندان خود را مسلح کنیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی با طرح این سوال که چه تعداد تعداد قرآن در سطح کشور چاپ و توزیع شده است، عنوان کرد: بسیاری از مدارس فاقد قرآن هستند و حتی تعداد زیادی از قرآن‌های موجود بدون ترجمه در اختیار افراد قرار دارند.

تجری با تأکید بر اینکه  قرار دادن قرآن در اختیار نسل جوان یک کار فرهنگی است، افزود: سال گذشته مردم ایران ۵۶ هزار میلیارد لباس خریدند، ۱۲ هزار میلیارد سفر خارجی رفتند که بیشتر آن تایلند و ترکیه بود، هر ایرانی میانگین  ۸۴ هزار تومان نوشابه مصرف کرده و میانگین ۱۱۰ هزار تومان سیگار مورد استفاده قرار گرفته است اما سهم هر ایرانی برای خرید قرآن ۱۷۵ تومان بوده بر همین اساس متولیان فرهنگی باید بیشتر در این زمینه کار می‌کردند.

وی با بیان اینکه می‌طلبد در زمینه فرهنگی مبلغان بیشتر کار کنند، گفت: بخشی از مشکلات و مسأله‌ها در حوزه‌های فرهنگی با حضور علما برطرف می‌شود به طوریکه نیاز است علما در کنار آموزش و پرورش با دانش‌آموزان مأنوس شوند و به بسیاری از سوالات و شبهات آنها پاسخ دهند.

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: امروزه فضای فرهنگی موجود در شهر و کشور، بسیار حساس بوده و فرزندان ما در معرض شدیدترین فعالیت‌های ضدفرهنگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی خوبی در همدان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امسال ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن شرکت کردند همچنین ۵۰۰ مبلغ دینی در قالب گروه سراج و مصباح به مدارس رفته و به شبهات دانش‌آموزان پاسخ دادند.

وی با اشاره به وجود ۱۶۰۰ نمازخانه در مدارس سراسر استان ادامه داد: نزدیک به ۱۵۴۷ مدرسه روحانی یا طلبه فرهنگی دارند و نماز جماعت را برپا کرده همچنین هر هفته امامان جمعه استان به علاوه آیت‌الله موسوی‌اصفهانی در نماز مدارس شرکت می‌کنند.

تجری با تأکید بر اینکه در یک تهاجم فرهنگی قرار داریم، گفت: فعالیت برای مبارزه با این تهاجم بسیار زیاد است و باید با برنامه‌ریزی پیش رفت.

وی به مدیران و مبلغان توصیه کرد: با دانش‌آموزان چهره به چهره ارتباط برقرار کنید و به شبهات آنان پاسخ دهید تا بتوانیم از این طرح نتیجه خوبی کسب کنیم.

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه طرح «امین» در ۳۶ مدرسه استان اجرا می‌شود، گفت: طرح امین یک بحث بسیار تأثیرگذار در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح امین در ۳۶ مدرسه کفایت نمی‌کند، یادآور شد: بعضی از استان‌های کشور بالای ۱۰۰ مدرسه در طرح امین قرار دارند بنابراین حداقل باید در ۸۰ مدرسه استان این طرح اجرایی شود.

منبع: ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار