مجازات سرکرده داعش برای عناصرش؛

البغدادی عنوان «امیر» را از سرکردگان شکست خورده‌اش در موصل پس گرفت

سرکرده گروه تکفیری داعش در‌پی شکست‌هایی که عناصر سرکرده‌اش مقابل نیروهای امنیتی عراق در موصل متحمل شده‌اند، عنوان «امیر» را از آنها پس گرفت.
کد خبر: ۲۲۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶ - 15January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک منبع محلی در استان نینوا روز یکشنبه اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش عنوان «امیر» را از سرکردگان این گروه در کرانه چپ موصل به دلیل شکست هایی که در مقابل پیشروی نیروهای عراقی داشته اند، پس گرفته است.

این منبع گفت: بنا بر اطلاعات امنیتی موجود، ابوبکر البغدادی سرکرده داعش عنوان «امیر» را از تمام سرکردگان کرانه چپ موصل به دلیل سستی و فرار از رویارویی با نیروهای امنیتی عراق پس گرفته است.

وی افزود: البغدادی از تصدی هرگونه پست ارشد در کرانه راست موصل توسط سرکردگان کرانه چپ این شهر ممانعت نموده و به منظور مجازات آنها دستور داده است تا در خطوط مقدم به عنوان جنگجویان عادی حاضر شوند.

منبع مذکور ادامه داد: نبردهای اخیر در شرق موصل به دلیل موفقیت های نیروهای امنیتی عراق در نفوذ به خطوط دفاعی داعش طی یک مدت زمان کوتاه و شکست هایی که این گروه متحمل گردیده شوک قوی به گروه داعش بوده است.

لازم به ذکر است که نیروهای مشترک عراق به عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش ادامه می دهند و تا کنون به موفقیت های زیادی در این خصوص دست یافته اند. این عملیات پس از آن آغاز شد که «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اواخر مهرماه گذشته رسما آغاز آن را اعلام کرد.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار