مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین خبر داد؛

برگزاری کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان کشور در قزوین

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین از برگزاری کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان کشور و یادواره شهدای فرهنگی قزوین در ۳۰ دی ماه خبر داد.
کد خبر: ۲۲۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ - 16January 2017
به گزارش دفاع پرس از قزوین، محمد اسماعیل طاهرخانی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین در خصوص کنگره ملی شهدای فرهنگیان اظهار داشت: کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان کشور، معلم شهید قدرت الله چگینی و یادواره شهدای فرهنگی استان قزوین پنجشنبه 30 دی ماه سال جاری در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: معلم شهید قدرت الله چگینی 30 دی ماه سال 1326 در قزوین متولد شد و در صبح روز 12 شهریور ماه سال 60 به هنگام خروج از خانه به دست گروه‌های ضدانقلاب به شهادت رسید و این کنگره ملی هم در واقع در روز تولد این شهید برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین اضافه کرد: از سالروز شهادت این شهید تا به امروز برنامه‌های مختلفی نظیر جشنواره و مسابقات متعدد به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهید و معرفی آن به جامعه به‌ویژه جوانان صورت گرفته است که آخرین برنامه برگزاری کنگره ملی است.

وی عنوان کرد: در کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان کشور که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی و میهمانانی از استان‌های مختلف کشور، فرماندهان سپاه و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها برگزار می‌شود برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود.

طاهرخانی اعلام کرد: اجرای سرود توسط دانش آموزان، پخش مستند زندگی شهید قدرت الله چگینی از زبان دوستان شهید، اجرای شاعر آیینی ولی اله کلامی زنجانی، رونمایی از سند هویتی معلم شهید قدرت الله چگینی با همکاری ثبت احوال و تجلیل از خانواده این شهید از جمله برنامه‌های ما در این کنگره ملی است.

وی خاطر نشان کرد: سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام سید احمد دارستانی از وعاظ و اساتید حوزه علمیه قم هستند و با توجه به اینکه شهید قدرت الله چگینی معلم اخلاق و قرآن بودند سعی شده تا سخنرانی در این مراسم هم بیشتر حول موضوعات اخلاقی باشد.

گفتنی است استان قزوین 58 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام /
نظر شما
پربیننده ها