فرمانده سپاه چرداول مطرح کرد؛

بسیج ظرفیت مناسبی برای مبارزه با مواد مخدر

فرمانده سپاه چرداول گفت: بسیج يك تشکل انقلابی و ارزشی است، می‌توان استفاده بهینه از آن برای مقابله با اعتیاد در جامعه کرد.
کد خبر: ۲۲۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ - 16January 2017

بسیج ظرفیت مناسبی برای مبارزه با مواد مخدربه گزارش دفاع پرس از ایلام، سرهنگ پاکزاد نوید اظهار داشت:  اعتیاد، یک بیماری اجتماعی همراه با عوارض جسمی و روانی است که هزینه‌های مالی و معنوی بسیاری به کشورها تحمیل می‌کند، آن‌گونه که اعتیاد به مواد مخدر را می‌توان یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی و اقتصادی جوامع برشمرد، که عوارض ناشی از آن، تهدیدی جدی برای جامعه بشری، محسوب و موجب رکود اجتماعی در زمینه های مختلف می شود و ویران‌گری‌های حاصل از آن، زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی از جمله گسترش جرائم اجتماعی است.

حال اگرچه اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه به طور کامل ریشه کن نخواهد شد، اما مهار آن از طرفی چون انجام اقدامات پیشگیرانه، درمانی و کاهش آسیب موثر، امریست که همواره از سوی مسوولان و مردم بر ضرورت آن، صحه گذارده شده است.

وی در ادمه با اشاره به اقدامات سپاه چرداول در رابطه گفت:کار شناسایی معتمدین محلی و سازماندهی آنها و تشکیل هسته اولیه و مبارزه با مصرف و توزیع مواد مخدر در محله و همچنین ایجاد بانک اطلاعات در زمینه های آلودگی های محلی، معتادان و قاچاقچیان و شناخت ظرفیت های محلی مناطق مورد نظرانجام شده است..

فرمانده سپاه چرداول تصریح کرد: درراستای هماهنگی های لازم بین مراجع ذیربط، وهمچنین جلب اعتماد مردم کار آماده سازی فرهنگی و اجتماعی برای اجرای برنامه ها، پیش بینی و تعیین سرفصل های مورد نیاز برای کلاس های آموزشی وبرگزاری جلسات متعدد درسطح شهرستان ومناطق مورد نظر انجام گرفته است.

 نوید با اشاره به اقدامات بعدی دراین راستا، بیان کرد:اقدامات متعددی درفضای مجازی ورسانه ها درزمینه آگاه سازی دررابطه با آثارسوء مصرف مواد مخدر درسطح شهرستان صورت گرفته، همچنین به برگزاری بیش از 30 کلاس های توجیهی برای حدود 2000 نفر از قشرهای مختلف جامعه ، برگزاری جلسات چهره به چهره و جلسات متعدد با معتمدین محلی در راستای رسالت محوری و ارشادی و اتمام حجت با قاچاقچیان و ایجاد انگیزه و امید در فضای عمومی جامعه با برگزاری بیش از 10 برنامه مختلف هنری وتوزیع بروشوروایجاد نمایشگاه درمناطق مختلف به طوری که مردم به پاکسازی مواد در محله امیدوار شونداشاره کرد.

 فرمانده سپاه چرداول یادآورشد: اقدامات درمانی بر اساس برنامه های پیش بینی شده و اقدامات مراقبتی از خانواده معتادان در طول مدت درمان انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: اعمال اقدامات مراقبتی و رصد پاک شدگان برای عدم بازگشت به اعتیاد، ارائه خدمات مشاور و برگزاری جلسات هفتگی برای پاک شدگان، پشتیبانی مالی و ایجاد اشتغال برای قاچاقچیان، اصلاح اساسی وضعیت ظاهری محله و احداث حسینیه، مسجد و پایگاه بسیج با همکاری شهرداری و فرمانداری ازدیگر اقدامات سپاه دراین راستا است.

فرمانده سپاه چرداول درپایان افزود: سالم‌ترین افراد در بسیج فعالیت دارند و آنان با کمک نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد واحاد مردم می‌توانند، اقدامات پیشگیرانه ومؤثری برای مقابله با اعتیاد را به سایر افراد انتقال دهند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار