سردار رضایی در دیدار با رئیس پلیس فدرال آلمان:

ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرزبانان ايران در جبهه و خط مقدم مبارزه با قاچاق آن به تمام دنيا قرار دارند، گفت: ما هر سال بخشی از بودجه کشور را برای مقابله با فساد جهانی مواد مخدر هزينه می‌كنيم.
کد خبر: ۲۲۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ - 16January 2017
ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، ديتر رومن رئيس پليس فدرال آلمان با سردار رضايي فرمانده مرزباني ناجا ديدار و گفت و گو کرد.

سردار رضايي در اين ديدار ضمن خير مقدم به ديتر رومن و هيئت همراه با اشاره به مرز مشترك كشورمان با 15 كشور همسايه، ايران را سومين كشور بعد از روسيه و چين در تعدد مرزهاي مشترك با ديگر كشورها بيان کرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران 8775 کيلومتر مرز مشترک دارد که 2700 کيلومتر آن مرز دريايي و مابقي مرز خشکي است.

وي به بازديد رئيس پليس فدرال آلمان و هيئت همراه از مرزهاي جنوب شرقي کشور و نيز هم مرز بودن آن با پاکستان و افغانستان و وضعيت قاچاق موادمخدر و تروريسم در اين کشورها اشاره کرد و گفت: با اين دو کشور قريب به دو هزار کيلومتر مرز مشترک در سخت ترين شرايط جغرافيايي و آب و هوايي داريم كه اين مويد تلاش مرزباني جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با پديده قاچاق مواد مخدر و تروريسم است.

فرمانده مرزباني ناجا خطاب به رئيس پليس فدرال آلمان، گفت: قطعاً وضعيت کشور افغانستان را مطالعه کرده و مي دانيد که بيش از 35 سال است که در وضعيت جنگي به سر مي برد.

سردار رضايي ادامه داد: در سال 2000، افغانستان بالغ بر 200 تن مواد مخدر توليد داشت که پس از هفت سال اين توليد به 8 هزار تن در سال افزايش يافت، اين حجم توليد به سمت تمام كشورها است كه مرزبانان ايران در جبهه و خط مقدم مبارزه با قاچاق آن به تمام دنيا قرار دارند.

اين مقام عالي مرزباني کشور ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران با اين نگاه که مواد افيوني براي تمام ملل مخرب است براي جلوگيري از ورود اين مواد و خروج آن به سمت ديگر کشورها مبارزه مي کند.

وي به نگاه بشر دوستانه جمهوري اسلامي ايران در امر مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: کشورمان بيش از 3500 شهيد و سه برابر آن مجروح تقديم مبارزه با اين پديده شوم بين المللي کرده است.

سردار رضايي با بيان اينکه كه بالغ بر 100 ميليارد دلار بعد از انقلاب در كشورمان براي مبارزه با مواد مخدر هزينه شده، خاطر نشان كرد: هزينه اي که ما مي کنيم بخشي از آن براي جلوگيري از تحميل آثار سوء مواد مخدر به شهروندان اروپا از جمله كشور شما است، ما هر سال بخشي از بودجه کشور را براي مقابله با فساد جهاني هزينه مي كنيم.

فرمانده مرزباني ناجا با اعلام کشف بيش از 50 تن انواع مواد مخدر در مرزهاي جنوب شرقي کشور از ابتداي امسال تاکنون، گفت: با توجه به عمده تهديدات مرزي كه قاچاق کالا، مواد مخدر و شرارت اشرار است، به خاطر اشرافيتي که در منطقه داريم، دغدغه اي نداشته و مقتدرانه از مرزهاي ميهن اسلامي دفاع كرده و به اين مجاهدت خود افتخار مي كنيم.

وي با بيان اينکه مرزهاي كشور80 ميليون مرزبان دارد، بيان داشت: ما 80 ميليون مرزبان بالقوه و دو ميليون و 500 هزار مرزبان بالفعل داريم يعني تمام شهروندان شهرها و روستاهاي مرزي با ديدگاه ملي از مرزها مراقبت مي کنند.

سردار رضايي گفت: مرزباني يک منشور دارد که در چارچوب آن مرز ها را مديريت مي کند و آن عبارت است از ايمان به خدا در تمام ابعاد، احترام و انضباط و انجام وظايف سازماني، اطلاعات و آشنايي با مهارت هاي ماموريتي و در نهايت اقتدار كه در رعايت و اجراي اين منشور همه کارکنان مرزباني هم قسم هستند. اقتدار و انگيزه بالاي مرزبانان ايران ستودني است.

در ادامه اين ديدار، ديتر رومن رئيس پليس فدرال آلمان اظهار داشت: صميمانه از حسن مهمان نوازي شما و نيز از فراهم شدن موقعيتي که از مرزهاي مشترک شما با پاکستان و افغانستان بازديد کنم، سپاسگزارم.

وي ادامه داد: از زماني که وارد تهران شدم مانند يک دوست با من برخورد شد، براي اولين بار است که به ايران مي آيم و مطمئن باشيد آخرين بار هم نيست.

رئيس پليس فدرال آلمان ادامه داد: من در ديداري که از جبهه و خط مقدم مرز مشترک ايران با پاکستان و افغانستان داشتم، اقتدار و انگيزه بالاي ماموران را براي حفظ و مراقبت از كيان وطن ستودم.

ديتر رومن خاطرنشان کرد: آنچه که من را تحت تاثير قرار داد، روحيه خوبي بود که براي حمايت خانواده و فرزندان شهدا در منطقه مرزي در بين كاركنان وجود داشت، در اصل حمايت از خانواده شهدا، نشان از ارزشي دارد که در تمام مرزبانان منطقه به وفور يافت مي شد.

وي بيان کرد: در بازديد از مرز، تلاش مرزبانان ايراني و کشفيات محموله هاي موادمخدر که از آن سوي مرزها به ايران وارد شده بود را مشاهده کردم که بخش اعظمي از اين مواد با هدف ورود به اروپا قاچاق مي شود.

رئيس پليس فدرال آلمان در خاتمه گفت: به خوبي واقف هستم که فعاليت هاي شما و همکارانتان و مزاياي آن، شهروندان و کودکان آلماني را نيز بي نصيب نمي گذارد.

گفتني است، در پايان اين ديدار سردار رضايي به رسم يادبود، لوح و نشان عالي مرزباني را به «ديتر رومن» رئيس پليس فدرال آلمان اهداء کرد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها