جمال عقبی:

خیانت به منطقه و تضمین امنیت صهیونیست‌ها رویکرد سیاست خارجی قطر است

نماینده پارلمان مصر، رویکرد سیاست خارجی قطر را خیانت به کشورهای منطقه با هدف تضمین و تامین امنیت رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
کد خبر: ۲۲۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ - 16January 2017
خیانت به منطقه و تضمین امنیت صهیونیست‌ها رویکرد سیاست خارجی قطر استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «جمال عقبی»، نماینده پارلمان مصر گفت: قطر به مجری توطئه‌های غرب علیه کشورهای منطقه تبدیل شده و از این طریق فرهنگ و تمدن کشورهایی چون مصر و سوریه را هدف گرفته است.

نماینده پارلمان مصر هدف قطر از این سیاست را محقق کردن رویایش مبنی بر مبدل شدن به کشوری قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه و صاحب نفوذ در عرصه بین الملل عنوان کرد و افزود: بهمین دلیل قطر در صفی واحد و در کنار دشمنان قرار گرفته و طرفی خائن و دشمن کشورهای منطقه شمرده می‌شود.

عقبی خاطر نشان کرد: قطر هیچ استقلالی از خود ندارد و دخالت‌هایش در کشورهای منطقه بدستور و تحریک طرف‌های خارجی صورت می‌گیرد و از این حیث ثابت کرده مزدوری بیش برای آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست که طرح‌ تجزیه و تقسیم آنها در منطقه را پیاده می‌کند تا تامین‌کننده امنیت رژیم صهیونیستی باشد.

وی ادامه داد: سیاست‌های شبکه الجزیره نیز برگرفته از سیاست‌های دوحه و نماد این سیاست‌هاست که در برافروختن آتش فتنه و اشاعه اکاذیب نمود پیدا می‌کند و مصر از جمله کشورهایی است که آسیب فراوانی از این سیاست قطر و شبکه الجزیره دیده است.

نماینده پارلمان مصر تاکید کرد: دوحه هر قدر هم علیه کشوری چون مصر توطئه کند، به هدف خود نخواهد رسید، چون مصر کشوری با ریشه‌های تاریخی و تمدنی عمیق است که کشور نوپایی چون قطر هیچ‌گاه نخواهد توانست کوچک‌ترین آسیبی به آن برساند.

عقبی گفت: بدون تردید سیاست‌های قطر در حمایت از دشمنان منطقه و گروه‌های تروریستی دامنگیر این کشور و اربابانش خواهد شد و پشیمانی و ندامت این کشور از سیاست‌ها را شاهد خواهیم بود، همانگونه که در مورد آمریکا دیدیم، چگونه «دونالد ترامپ» به انتقاد از دولت پیشین آمریکا پرداخت و هم اکنون مجبور شده، سیاست مبارزه با گروه‌های تروریستی را در پیش گیرد.

وی خواستار اتحاد و انسجام کشورهای منطقه در مقابله با چنین کشورهایی شد و افزود: اکنون کشورهای منطقه مرحله بسیار حساسی را سپری می‌کنند و برای بسلامت گذشتن از این مرحله حفظ وحدت و انسجام یک ضرورت است.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار