حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم:

اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را در مقابل تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اجرای صحیح و منطقی امر به معروف و نهی از منکر باعث بیمه شدن جامعه اسلامی در مقابل انواع تهاجم فرهنگی دشمن خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ - 16January 2017
اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را در مقابل تهاجم فرهنگی بیمه می‌کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش که در محل ستاد این نیرو برگزار شد، تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنان تا حرفشان اثر گذار باشد و مخاطبانشان احساس کنند در برابر توبیخ و تنبیه قرار نگرفته‌اند .

وی با بیان اینکه همه باید در برابر اجرای این فرضه دینی احساس مسئولیت کند، اظهار داشت: یکی از رموز پیروزی انقلاب شکوهمند ما همین امر به معروف و نهی از منکر بود و امام خمینی(ره) نیز در همین راستا راه صحیح را به مردم نشان دادند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف دینی و شرعی دانست و افزود: در امر به معروف و نهی از منکر بایستی نیت ما رضای خدا باشد چرا که تذکر لسانی وظیفه همگانی است اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که امر به معروف و نهی از منکر را باید با استدلال گفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به شیوه های گوناگون امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطر نشان کرد: برای دوام و اثرگذاری بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید آمران به معروف و ناهیان از منکر طوری رفتار و عمل کنند که مردم آنان را در کنار خود ببینند نه در مقابل خود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین تذکر لسانی را لازمه استمرار این فریضه عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای صحیح و منطقی امر به معروف و نهی از منکر باعث بیمه شدن جامعه اسلامی در مقابل انواع تهاجم فرهنگی دشمن خواهد شد چرا که امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به یک جنبه از زندگی انسان نیست.

وی در پایان به منویات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در خصوص فرضیه امر به معروف و از نهی از منکر اشاره کرد و تصریح نمود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار خود با مسئولین کشور همواره به این فرایض الهی اشاره می نمایند که نشان از اهمیت ویژه این فرایض برای رهبری انقلاب دارد.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار