«نشر 27» از سه نویسندۀ دفاع مقدس تجلیل کرد

«نشر 27» امروز در مرکز تبادل کتاب از دو کتاب «دیدار جان» و «رویای صعود» رونمایی و از نویسندگان این دو اثر و گلعلی بابایی به عنوان پیشکسوت نویسندگی در عرصه دفاع مقدس تجلیل کرد.
کد خبر: ۲۲۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ - 16January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در آیین رونمایی از کتابهای دیدار جان و رویای صعود ابتدا سردار «محمد حسن زاده» درباره خصوصیات اخلاقی شهید «محمد مولایی» که سرگذشت وی موضوع کتاب رویای صعود بود گفت: این شهید، نمونه بارزی از یک جوان انقلابی بود .

وی افزود: محمد در موقع شهادت عضو گردان مسلم بود و 24 سال سن داشت ؛ شخصیت محبوب و محجوبی وی به عنوان اولین شهید تیپ امنیتی آل محمد (ص) روی همرزمانش بسیار اثرگذار بود.

حسن زاده تصریح کرد: شهید مولایی در ماموریت های فتنه 88 حضور دلسوزانه داشت و در شرایط سخت بازهم با انگیزه و شجاعت مثال زدنی در صحنه ها آماده می شد.
وی ادامه داد: با وجود سن و سال کم، شباهتهای زیادی به نسل اول انقلاب داشت؛ زود ازدواج کرد و زندگی ساده و صمیمانه ای داشت.

حسن زاده خاطرنشان کرد: مولایی برای شهادت انتخاب شده بود. او مصداق کلام رهبری بود که فرمودند جوانان انقلابی نسل سوم که نه کوران دفاع مقدس و انقلاب را دیده اند و نه محضر امام را مستقیم درک کرده اند پیش رو تر از جوانان نسل اول انقلاب هستند.

در ادامه علیرضا محمدی نویسنده کتاب رویای صعود گفت: شهید مولایی از دوماه قبل از شهادت در رویای صادقانه و عالم خواب، متوجه چگونگی شهادت خود شده بود. اما چگونه جرات کرده بود با علم به نحوه شهادت در حال پرش از ارتفاع چندصد متری وبازنشدن چترش، باز هم مشتاقانه به ماموریت برود نشانه خاص بودن این فرد است.

در بخش دیگری از برنامه فرمانده گردان مالک اشتر درباره شهید بخشی که زندگینامه اش در کتاب دیدار جان آمده است گفت: داشتن اعتقادات و ادای فرایض برای شهدا امر مشترکی است اما یک سری از شهدا ویژگی های خاصی داشتند و شهید بخشی همرزم من از خصایص ارزنده ای برخوردار بود.

جهانبخش صالحی ضمن ذکر خاطراتی از شهید بخشی تصریح کرد: از خودگذشتگی و ایثار وی در دوران جنگ، زبانزد بود.

گلعلی بابایی نویسنده صاحب سبک دفاع مقدس نیز عنوان کرد: اینکه این دو نویسنده جوان، با وجود اینکه جنگ را ندیده اند اما به خوبی آنرا تصویر کرده اند، نکته مهمی است.

شهدایی مثل بخشی و مولایی اثبات کردند که انقلابی گری و شهادت طلبی در نسل های مختلف ملت ما ادامه دارد.

در پایان مراسم نیز با حضور سردار محسن کاظمینی فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و سردار ذوالقدر جانشین وی از علیرضا محمدی نویسنده کتاب رویای صعود سرگذشت نامه شهید محمد مولایی ، محمد جلیلی محقق کتاب رویای صعود، فاطمه وفایی زاده نویسنده کتاب دیدار جان سرگذشت نامه شهید مهدی بخشی، زهرا زمانی محقق کتاب دیدار جان و از 25 سال تلاش بی وقفه و مستمر گلعلی بابایی در نوشتن رمانهایی درباره دفاع مقدس تجلیل شد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار