سازمان ملل:

با تمام قوا از برجام حمایت می کنیم/ تاکید بر پایبندی همه به توافق

سازمان ملل متحد در پیامی بمناسبت سالگرد اجرایی شدن توافقنامه هسته‌ای از عزم راسخ طرفین بر اجرای این توفقنامه ابراز خرسندی کرد و خواستار ادامه پایبندی همه طرفین در اجرای مفاد آن شده است.
کد خبر: ۲۲۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲ - 16January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «فرهان حق» قائم مقام سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز (دوشنبه) اولین سالگرد اجرایی شدن برجام این توافق را یک دستاورد تاریخی میان ایران و کشور‌های جهان توصیف کرد و مراتب خرسندی و استقبال این نهاد بین‌المللی را از برجام ابراز کرد.

سخنگوی گوترش در ادامه توافق هسته ای را تاکیدی بر اهمیت تلاش های دیپلماتیک برای اطمیان از صلح امیز بودن برنامه های هسته ای ایران و تضمین صلح و امنیت منطقه خواند و از این که همه طرفین این توافقنامه بار دیگر با شرکت در نشست روز دهم ماه جاری میلادی در وین بر عزم راسخ خود در جهت اجرای موثر آن تاکید ورزیده اند، ابراز خرسندی و امیدواری کرد.

وی بر ضرورت ثمر بخش بودن نتایج اجرای این توافقنامه برای همه طرفین آن بخصوص بهره مندی مردم ایران از نتایج آن تاکید وِیژه کرد و افزود که سازمان ملل در چهارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت این سازمان و سایر تصمیم گیری های این شورا در رابطه با توافقنامه مذکور باتمام قوا از اجرای این توافقنامه از سوی همه طرفین حمایت می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار