گزارش دفاع پرس از چهارمین شب جشنواره «موسیقی فجر»؛

«ارکستر ملی» با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد/ از پرواز افتخاری تا آرزوهای رهبر ارکستر

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در شب چهارم جشنواره «موسیقی فجر» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
کد خبر: ۲۲۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ - 17January 2017
ارکستر ملی با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد/ از پرواز افتخاری تا آرزوهای رهبر ارکستربه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری شامگاه 27 دی ماه در چهارمین روز جشنواره «موسیقی فجر» رونمایی شد.

شهبازیان رهبر ارکستر ملی ایران در ابتدای این مراسم با بیان اینکه ارکستر ملی ایران با هدف پیشبرد موسیقی ارکسترال و موسیقی اصیل ایرانی تشکیل شده، اظهار داشت: دلمان می‌خواهد موسیقی کشورمان به جهان معرفی شود و حتی مردم خودمان که با این موسیقی غریبه هستند آن را بفهمند. می‌خواهیم مردم بدانند غنای موسیقی مقامی ایران در جهان نظیر ندارد.

وی افزود: از وزیر ارشاد، معاون هنری و مدیرعامل بنیاد رودکی به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم و انتظار داریم این حمایت‌ها را ادامه دهند و ما نیز قدر آن‌ها را خواهیم دانست.

رهبر ارکستر ملی ایران در ادامه گفت: خیلی دوست داشتیم همسر استاد «حسین دهلوی» موزیسین کشورمان در جمع ما حضور داشت تا از ایشان به خاطر آهنگ‌هایی که از استاد در اختیار ما قرار داد تشکر می‌کردیم.

«علیرضا افتخاری» خواننده ارکستر ملی ایران روی صحنه حاضر شد و مورد تشویق حضار قرار گرفت. افتخاری ضمن ابراز خوشحالی برای حضور در جشنواره موسیقی فجر، گفت:‌ نمی‌دانم در برابر شما تماشاگران باید به خاک بیفتم یا عرض ادب داشته باشم.

وی افزود:‌ بخاطر همه محبت‌های مردم کشورم سپاسگزارم. امشب من در میان تماشاگران پَر در آورده‌ام؛ نمی‌دانم باید بخوانم یا پَر در بیاورم!

ارکستر ملی ایران در این برنامه قطعاتی را از آلبوم «نیلوفرانه» پر فروش‌ترین و پر مخاطب‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی ایران و شور عشق و همچنین اجرای قطعه‌هایی از حسین دهلوی به صحنه آورد.

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر سابق ارشاد اسلامی، مجید تخت روانچی معاون اروپایی و آمریکایی وزیر امور خارجه، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و علی مرادخانی از مهمان شرکت کننده در این برنامه بودند.

انتهای پیام /121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار