رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل:

جبهه فرهنگی به سربازان دوران دفاع مقدس نیاز دارد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: جبهه فرهنگی در برهه کنونی به سربازان دوران دفاع مقدس نیاز دارد.
کد خبر: ۲۲۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ - 17January 2017
به گزارش دفاع پرس از اردبیل، عظیم دشتی در نشست با انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا به میدان آمدند تا ارزش‌های اسلامی و فرهنگ اصیل ایران را کمرنگ کنند.

وی افزود: بی‌توجهی به مسایل فرهنگی و اولویت دادن به سایر عرصه‌ها استراتژی مناسبی نیست چرا که فرهنگ زیربنای سایر عرصه‌ها است و اگر فرهنگ جامعه رشد و تعالی پیدا نکند پیشرفت در سایر عرصه‌ها ماندگار نخواهد بود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: فشارهای اقتصادی برای ایجاد تغییر فرهنگ و باورهای مردم انجام می‌شود و اگر ما فرهنگ خودباوری و توجه به ظرفیت‌های فراوان داخلی سرلوحه کار خود قرار بدهیم تحریم‌ها و فشارهای خارجی نمی‌تواند ذره‌ای به عزم و اراده ملت بزرگ ایران خدشه وارد کند.

دشتی با بیان اینکه باید از ابزار هنر برای ترویچ فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی بهره کافی برد، افزود: متاسفانه در کشور ما هنر مورد غفلت قرار گرفته و سرمایه‌گذاری آنچنانی روی آن نشده است و در بعضی موارد هم از هنر به نحو دیگری استفاده می‌شود که زیبنده یک جامعه اسلامی نیست.

 وی ادامه داد: هنرمند واقعی کسی است که هنر را به عنوان هدیه الهی بدانند و در قالب‌های مختلف هنری برای رسیدن به ارزش‌های الهی و دینی در کنار کسب کمالات انسانی و فضیلت‌های اخلاقی،‌ ملی و اجتماعی دیگران را نیز به سوی همان فضیلت‌ها، ‌ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی هدایت کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: اگر می‌خواهیم هنرمان توسعه پیدا کند و فرهنگمان در عرصه اقتصادی، سیاسی، دفاعی و ... متعالی شود و حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به کارهایمان رنگ و لعاب خدایی بدهیم.

دشتی با تشریح اوضاع سیاسی ایران و جهان اسلام و بیان گوشه‌ای از توطئه‌های استکبار جهانی با عنوان (جنگ نرم) برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: به حول قوه الهی و با تکیه با قدرت نرم جمهوری اسلامی، توطئه‌های دشمنان نقش برآب خواهد شد منتهی باید برای ایجاد امید و نشاط در جامعه این قدرت (قدرت نرم) به زیبایی توسط صاحبان قلم و اصحاب هنر تبیین شود.

وی از مدیران انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان به جهت برگزاری هرچه باشکوهتر جشنواره فرهنگی هنری و رسانه‌ای تجلی بصیرت در استان تشکر کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره باشکوه ثابت کرد که این اراده‌ها هستند که می‌تواند حماسه خلق کنند نه پول، ثروت و شعار.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار