رئیس حوزه هنری خراسان رضوی به دفاع پرس خبر داد؛

حضور 30 فیلم مستند و داستانی شهدای مدافع حرم در جشنواره «رویش»

سیدجواد رفائی گفت: 30 فیلم مستند و داستانی با موضوع شهدای مدافع حرم از استان خراسان رضوی در جشنواره فیلم «رویش» حضور دارند.
کد خبر: ۲۲۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ - 17January 2017

«سیدجواد رفائی» رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اضافه شدن بخش ویژه مقاومت به جشنواره فیلم «کوتاه دینی رویش»، اظهار داشت: بخش مقاومت و بین‌الملل امسال به طور ویژه در جشنواره فیلم رویش به مسئله مقاومت منطقه می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته نیز بخش بین‌الملل و مقاومت با محوریت مسئله فلسطین بوده است که امسال با توجه به اتفاقات منطقه و مقاومت شکل گرفته؛ شهدای مدافع حرم و مجاهدین این راه مورد توجه جدی قرار گرفته شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم استان خراسان و برادران افغانستانی در این بخش مورد توجه ویژه قرار گرفته اند. تلاش کردیم بخش مهمی از جشنواره به این مسئله بپردازد و توانستیم تا حد قابل قبولی موفق باشیم.

رفائی با اشاره به استان‌های فعال در جشنواره فیلم دینی رویش گفت:‌ استان خراسان با حدود 30 اثر مستند و داستانی در موضوع شهدای مدافع حرم، فعال‌ترین استان به شمار می‌رود. همچنین استان‌های مذهبی دیگری مانند قم در این باره عملکرد خوبی را داشته‌اند. 
 
وی بیان کرد: بسیاری از فیلم‌سازان جهان اسلام به دلیل کمبود امکانات وارد موضوع شهدای مدافع حرم نشده‌اند. گذر زمان لازم است، تا آثار سینمایی مختلفی در این حوزه تولید شود.  

رفائی درباره برگزیدگان بخش مدافعان حرم جشنواره فیلم رویش گفت: جشنواره فیلم رویش در بخش مدافعان حرم هفت اثر برگزیده خواهد داشت. اکثر استان‌های کشور درباره موضوع شهدای مدافع حرم آثار خوبی را به جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی عنوان کرد: بخش بین‌الملل با محوریت مقاومت منطقه بوده است و کمتر به شهدای مدافع حرم پرداخته است. در بخش شهدای مدافع حرم غیر ایرانی آثاری از عراق و شهدای افغانستانی در بین آثار رسیده به دبیرخانه وجود دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار