القدس العربی گزارش داد:

ادعای «شاباک»‌ درباره کشف طرح کودتای حماس علیه تشکیلات خودگردان

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد طرح جنبش حماس را برای کودتا علیه تشکیلات خودگردان فلسطین خنثی کرده است.
کد خبر: ۲۲۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ - 17January 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن با انتشار این مطلب نوشت: سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل شاباک، ادعا کرد تلاش جنبش حماس را برای متزلزل کردن تشکیلات خودگردان فلسطین ناکام گذاشته است.

شاباک گفت: عملیات گسترده‌ای برای بازداشت در کرانه باختری به راه انداخته و احمد مبارک، نماینده حماس در مجلس قانون‌گذاری و شماری از رهبران این جنبش را در استان رام الله بازداشت کرده است.
 
شاباک افزود: اموال، خودروها و وسایل و ابزارهای تبلیغاتی بسیاری از حماس نیز توقیف شده است.

به نوشته این روزنامه، شاباک و ارتش (اسرائیل) در هفته‌های گذشته از فعالیت زیرساختی گسترده حماس در منطقه رام‌الله و تشکیل مقر فرماندهی حماس در این منطقه پرده برداشتند که ده‌ها تن از عناصر این جنبش را در بر می‌گرفت. حماس از طریق این مقر فرماندهی تلاش می‌کرد حضور خود را در کرانه باختری تقویت کند.

شاباک گفت: مقر فرماندهی حماس در منطقه رام الله در زمینه تبلیغات تلاش می‌کرد و از خانواده‌های زندانیان این جنبش و اعضای تشکل اسلامی در دانشگاه‌ها حمایت مالی می‌کرد. این مقر فرماندهی همچنین جشنواره‌های مردمی را تامین مالی می‌کرد. عناصر حماس در غزه و خارج از آن هزینه فعالیت‌های این مقر فرماندهی را تامین می‌کردند.

شاباک ادعا کرد: افشای این فعالیت‌های حماس نشان دهنده مقاصد راهبردی این جنبش برای تقویت حضور میدانی آن است که هدف از آن تلاش برای کودتا علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و اجرای عملیات تروریستی خطرناکی است.
 
شاباک افزود: به‌طور مستمر و با قاطعیت به تلاش برای خنثی کردن طرحهای حماس ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر جنبش حماس اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اسرائیلی صبح دوشنبه شماری از رهبران و فعالان این جنبش را در استان رام الله بازداشت کردند. تعدادی از بازداشت شدگان آزاد شده فلسطینی و همچنین احمد مبارک، نماینده حماس در مجلس قانون گذاری فلسطین نیز از جمله این افراد هستند.  

حسام بدران، سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد: اقدام نیروهای رژیم اشغالگر به بازداشت رهبران، نمایندگان و اعضای جنبش حماس در کرانه باختری در چارچوب پیگرد مداوم مقاومت و تلاش برای تضعیف و خاموش کردن صدای آن صورت گرفته است.

بدران تصریح کرد: پیگرد و اعمال فشار بر مقاومت در کرانه باختری نشان می دهد رژیم اشغالگر سردرگم شده و در متوقف کردن انتفاضه قدس شکست خورده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار