یادواره شهید «علی بسطامی» در مهران برگزار شد

یادواره شهید علی بسطامی، فرمانده واحد اطلاعات و عملیات تیپ یکم امیرالمومنین(ع) با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و مسئولان محلی در مهران برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ - 17January 2017

به گزارش دفاع پرس از ایلام، یادواره شهید علی بسطامی، فرمانده واحد اطلاعات و عملیات تیپ یکم امیرالمومنین (ع) لشکر چهار بعثت شب گذشته به همت حوزه شهری سپاه ناحیه مهران و با حضور خانواده های شهدا، اقشار مختلف مردم، امام جمعه، فرمانده سپاه، همرزمان این شهید و مسولان محلی در مسجد صاحب زمان (عج) شهرک اسلامیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرگرد روح الله جاویدان فرمانده سپاه ناحیه مهران، گفت: شهدا با نثار جان خود درس شهامت و ایثارگری را به همه نشان دادند.

وی با بیان اینکه امروز باید با برگزاری این یادواره دلاوری های ایثار گری های شهدا به نسل آینده انتقال یابد، افزود: ایران اسلامی با بهره‌مندی از فرهنگ جهاد و شهادت، از توطئه‌های دشمنان مصون است.

فرمانده سپاه ناحیه مهران با اشاره به اینکه موفقیت‌های بیشمار به دست آمده در بخش های علمی، نظامی و صنعتی به برکت خون پاک و مطهر شهداست، ابراز کرد: یاد و خاطره شهدا در کشور باید زنده بماند و هرکس به هر نحوی‌که می‌تواند، باید فرهنگ جهاد و شهادت را احیا کند.

محمدتقی قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم با اشاره به رشادت های شهید بسطامی در دوران دفاع مقدس، گفت: شهید علی بسطامی، فرمانده واحد اطلاعات و عملیات تیپ یکم امیرالمومنین (ع) به مدت 50 ماه در جبهه حضور داشت و سرانجام در یک عملیات گشت شناسایی جهت بررسی وضعیت تحرک منافقین در منطقه مهران در داخل خاک عراق به شهادت رسید.

وی به درایت شهید بسطامی اشاره کرد و یادآور شد: این شهید به عنوان فرمانده اطلاعات تا زمانی که تمام احتمالات در عملیات را بررسی نمی کردند به فرمانده لشکر اجازه حمله به خاک دشمن را نمی دادند.

فرمانده سابق سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با اعتراض از عملکرد مسئولان و مدیران کشورمان تاکید کرد: ای کسانی که در مسئولیت های مختلف در حال یکه تازی هستید، بدانید که به خون شهدا مدیونید.

قاسمی اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز ما مرهون خون پاک همین شهدا و رشادت و دلاورمردی های آنان است که از جان خود گذشتند تا امروز ما نیز در عرصه دیگری در راستای تعالی و توسعه کشور تلاش کنیم.

شعر خوانی و اجرای کلیپ دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار