مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام:

«دشمن‌شناسی» و «بصیرت» شاخصه اصلی دانشجوی بسیجی است

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام گفت: با تدوین برنامه‌های دشمن شناسی و بصیرت که شاخصه اصلی بسیج دانشجویی است، اجرای برنامه‌های بسیج دانشجویی با شتاب بیشتری پی‌گیری خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ - 17January 2017

به گزارش دفاع پرس از ایلام، محمود علیپور  مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام، با اشاره به رسالت و آرمان بسیج دانشجویی، اظهار داشت: تربیت نیروهای  متعدد جهت نقش‌آفرینی در عرصه های مختلف جامعه، آگاهی بخشی به دانشجویان در خصوص دشمن شناسی و استکبار ستیزی، جلوگیری از نفوذ دشمنان در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، تقویت روحیه انقلابی‌گری، دفاع از اسلام و انقلاب در دانشگاه‌ها و تلاش در راستای ایجاد حکومت بزرگ اسلامی، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری، شبکه‌سازی و سازماندهی دانشجویان از جمله رسالت‌های بسیج دانشجویی است.

وی با اشاره به ارزیابی وضعیت کنونی بسیج دانشجویی، اظهار داشت: با تلاش مسئولین قبلی برنامه های متعددی در سطح دانشگاه ها، اجرا شده است که لازم است با استفاده از ظرفیتهای موجود دانشگاههای استان و نهادهای مرتبط برنامه های نوینی را با توجه به نیازسنجی دانشجویان مد نظر قرار داد و در این راستا اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در خوابگاههای دانشجویی بسیار می تواند اثر بخش باشد.

علیپور با بیان اهداف و برنامه ها درچشم انداز آینده بسیج دانشجویی اضافه کرد: با تدوین برنامه های جدید و اعمال سیاستها و روش های نوین، اجرای برنامه ها با شتاب بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی بیان داشت: تلاش خواهد شد تا با انتخاب دانشجویان مستعد و توانمند و نخبه علمی و فرهنگی در شورای پایگاهها و حوزه های دانشجویی شاهد جذب و سازماندهی دانشجویان در رده های بسیج باشیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام، برخروجی مثبت برگزاری جلسات شورای تبیین مواضع تأکید کرد و یادآور شد:  راه اندازی و فعال نمودن قرارگاههای شهید احمدی روشن و شهید زین الدین با استفاده از ظرفیت دانشجویان و فارغ التحصیلان و نخبگان از اولویت های برنامه های بسیج دانشجویی در آینده است.

علیپور تصریح کرد: برگزاری نشستهای علمی و روشنگری و کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات روز و خاص علمی و شکل گیری هیئت مذهبی در راستای احیای ارزشهای دینی و معرفتی و برپایی کارگاههای هنری جهت علاقه مندان به رشته های مختلف هنری و اجرای برنامه های بصیرتی، معرفتی، فرهنگی،علمی و اعتقادی درخوابگاهها نیز از اهم برنامه های است که به منصه ظهور و عمل خواهند رسید.

وی به  برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، اشاره کرد و گفت:  تعمیق تفکر بسیجی در دانشگاهها و فراهم آوردن زمینه لازم جهت حضور حداکثری در برنامه های بسیج از گام های استوار بسیج دانشجویی است که زین پس، محکم تر برداشته خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام، به انتظار و مطالبه بسیج دانشجویی از دانشجویان بسیجی پرداخت و خاطرنشان کرد:  همانطور که سازمان بسیج دانشجویی تمام ظرفیت خود را جهت پاسخگویی به نیازمندیهای معقول و مثبت دانشجویان بسیجی و تقویت روحیه انقلابی و جهادی آنها بکار خواهد گرفت، در مقابل دانشجویان نیز با تلاش در سنگر علمی و فرهنگی و مورد نیاز جامعه در راستای نقش آفرینی در عرصه های مختلف با هوشیاری و بصیرت آگاهانه و اقدام بهنگام و بموقع نقشه های دشمنان داخلی و خارجی را در دانشگاهها خنثی می نمایند.

وی یادآور شد: بسیج دانشجویی برنامه های متعدد علمی و فرهنگی را به مناسبت ایام دهه فجر و برنامه های مذهبی و اعتقادی و معرفتی را برای اجرا در ایام فاطمیه تدارک دیده است.

علیپور به برنامه های پیش روی بسیج دانشجویی در ماه های منتهی به پایان سال اشاره و گفت: برگزاری چشنواره علمی «افق روشن» و چشنواره فرهنگی هنری «ققنوس»از مهمترین برنامه های این سازمان در سال جاری است که در ماه های آتی برگزار خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام، به اجرای 200 نفر اردوی جهادی در راستای رفع محرومیت از مناطق مختلف استان، در پایان سال اشاره کرد و بیان داشت: دانشجویان با شرکت در اردوهای جهادی  و راهیان نور در راستای محرومیت زدایی، با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا خواهند شد.

علیپور در پایان، لازمه اجرای برنامه های درست و مدون بسیج دانشجویی را منوط به همکاری و تعامل مناسب با رؤسای دانشگاه ها اعلام کرد و گفت: امید است که دانشگاهیان مخصوصا رؤسای دانشگاه ها با ارتباط گیری با بدنه بسیج دانشجویی، در راستای رسیدن به اهداف و برنامه ها یاریگر بسیج دانشجویی باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار