عیسی الظاهر:

حمله گسترده داعش به دیرالزور با مدیریت مستقیم آمریکا انجام شد

پژوهشگر سوری گفت: خسارتی که به ارتش سوریه در حمله هواپیماهای آمریکایی به پایگاه جبل الثرده وارد شد، داعش را موفق به استفاده از مساحت باز بین جاده مواصلاتی فرودگاه و بخش غربی دیر الزور کرد.
کد خبر: ۲۲۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ - 17January 2017
حمله گسترده داعش به دیرالزور با مدیریت مستقیم آمریکا انجام شدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عیسی الظاهر» پژوهشگر امور راهبردی سوریه حمله داعش به محله های محاصره شده دیرالزور را اهرم فشار آمریکا بر میز مذاکرات سیاسی بین واشنگتن و مسکو در خصوص بحران سوریه دانست.

الظاهر با بیان اینکه هیچ کدام از تحرکات گذشته داعش تاکنون در خاک سوریه یا عراق جز در خدمت منافع آمریکا نبوده گفت: حمله بزرگی که داعش با بکارگیری شمار زیاد نیروهایش علیه محله های محاصره شده در دیر الزور انجام داد تحت مدیریت کامل آمریکا قرار دارد.

پژوهشگر سوری گفت: آمریکا مقرر کرده بود حمله داعش به فرودگاه دیر الزور با فاصله زمانی از حمله عمدی چهار ماه پیش این کشور به مواضع ارتش سوریه در جبل الثرده انجام شود و چون آمریکا از افشای هماهنگی مستقیم خود با داعش در حمله به جبل الثرده به دردسر می افتاد قضیه را به حالا موکول کرد.

وی افزود: خسارتی که به ارتش سوریه در حمله هواپیماهای آمریکایی به پایگاه جبل الثرده وارد شد، داعش را موفق به استفاده از مساحت باز بین جاده مواصلاتی فرودگاه و بخش غربی دیر الزور کرد به گونه ای که با بکارگیری تاکتیک اعمال فشار با شمار بالای عناصر خود به دنبال فرسوده کردن قدرت دفاعی ارتش سوریه در این منطقه است.

کارشناس سوری تاکید کرد: با این همه ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن هرگز لقمه آماده داعش در دیرالزور نخواهند بود.

ظاهر با اشاره به تصمیم قاطع دولت سوریه برای حفظ مناطق حضور خود در دیر الزور گفت: ضربات نیروی هوایی سوریه و روسیه به مواضع داعش در دیر الزور از شدت حملات این تروریست ها بسیار کم خواهد کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیست و هشتم شهریور ماه گذشته اعلام کردند: جنگنده‌های ائتلاف آمریکا یکی از مواضع نظامی ارتش عربی سوریه را در جبل ثرده واقع در محوطه فرودگاه نظامی دیرالزور هدف قرار دادند که به تلفات جانی و خسارات مالی در میان نیروهای سوریه منجر شد و به صورت واضح زمینه را برای حمله تروریستهای داعش و به دست گیری کنترل آن فراهم کرد.

فرماندهی ارتش سوریه همچنین تأکید کرد: این اقدام، تجاوز خطرناک و آشکار به سوریه و ارتش آن، برهانی قاطع بر حمایت آمریکا و همپیماناش از داعش و سایر گروههای تروریستی و خط بطلانی بر ادعاهای آنان در مبارزه با تروریسم است.

جبل الثرده، یک نقطه راهبردی مشرف بر فرودگاه دیرالزور است که شریان حیاتی امدادرسانی به این شهر و نیروهای ارتش است که در آن حضور دارند. استان دیرالزور جز مرکز استان (شهر دیرالزور) در اشغال داعش است.

آخرین تحولات میدانی از شرق سوریه حاکی است که درگیری شدیدی در شرق شهر دیرالزور میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی ادامه دارد اما در عین حال از شدت درگیری‌ در نزدیکی فرودگاه و جنوب شهر کاسته شده است.
 
منبع: فارس 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار