فرمانده انتظامی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

اثربخشی اقدامات قانونی با تبدیل قوانین به هنجارهای مورد پذیرش مردم

فرمانده انتظامی کرمانشاه با بیان اثربخشی اقدامات قانونی با تبدیل قوانین به هنجارهای مورد پذیرش مردم گفت: رویکرد ناجا به حقوق شهروندی جامعه‌محور است.
کد خبر: ۲۲۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ - 17January 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سردار منوچهر امان اللهی در حاشیه بازدید از سامانه ۱۹۷ و رسیدگی به خواسته ها و مشکلات شهروندان، اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان نیروی امنیتی که وظیفه برقراری نظم و امنیت اجتماعی را بر عهده دارد، از یک سو مسئولیت تضمین بخش مهمی از حقوق شهروندی مانند حفاظت از جان و مال و امنیت مردم را متقبل می‌شود و از سوی دیگر، حین انجام وظایف خود به دلیل ارتباط مستقیم با شهروندان ممکن است اقداماتی انجام دهد، که منصفانه و یا غیرمنصفانه به عنوان تضییع حقوق شهروندی تلقی شود.

وی ادامه داد: اگر حقوق شهروندی به مردم آموزش داده شود و یادآوری گردد که حقوق شهروندی تا زمانی مورد حمایت است که به حقوق دیگر شهروندان و امنیت اجتماع تعرض نشود، آن زمان اقدامات پلیسی به ویژه به عنوان ضابط قضائی، مورد انتقاد و ایراد قرار نخواهد گرفت.

مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه یکی از موارد حقوق شهروندی نیز آموزش است، یادآور شد: اهتمام به آموزش حقوق شهروندی برای پلیس و شهروندان در پیشگیری یا کاهش برداشت های نادرست از اقدامات قانونی نیروی انتظامی اثرگذار است.

سردار امان اللهی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر مأموران انتظامی در قرارگاه جهادی تربیت و آموزش، علاوه بر آشنایی با علوم و فنون انتظامی جدید، برخورد شایسته با شهروندان قانونمدار و حتی مجرمان هنجارشکن را نیز فرا می گیرند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد نیروی انتظامی در جهت تحقق حقوق شهروندی با هدف جلب اعتماد مردم و رسیدن به امنیت پایدار است، گفت: رویکرد ناجا به حقوق شهروندی «جامعه محور» بوده و از طریق راه اندازی مراکزی نظیر پلیس ۱۱۰ و نظارت همگانی ۱۹۷ توانسته است نقش ملموسی در احیای حقوق شهروندی داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در رویکرد جامعه محور، امنیت صرفاً وابسته به ساز و کارهای سخت افزاری نیست و رضایتمندی اقدامات پلیسی، جلب اعتماد و حمایت عمومی و تبدیل قوانین و مقررات به باورها و هنجارهای مورد پذیرش مردم، رمز اصلی موفقیت و اثر بخشی اقدامات قانونی است.

سردار امان اللهی در پایان خاطرنشان ساخت: اعتماد و اطمینان مردم به پلیس، سنگ بنا و محور هر نوع همکاری و اقدام انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت است و هنگامی که پلیس از طریق حضور در مساجد، مدارس، محلات و ... با مردم در تعامل است، این مشارکت و همراهی پیوند واقعی میان مردم و پلیس را تقویت و تحکیم کرده و احساس امنیت را در جامعه افزایش می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها