المنار منتشر کرد؛

ویژگی پهپاد «اسکای لارک 1» ارتش رژیم صهیونیستی+ تصویر

پهپاد جاسوسی «اسکای لارک 1»، یکی از به روزترین تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستی است که برای ماموریت‌های جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از آن استفاده می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ - 17January 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، شبکه لبنانی المنار در گزارشی نوشت: پهپاد جاسوسی «اسکای لارک یک» سبک وزن است که با صدای کم حرکت می‌کند. این پهپاد یکی از جدیدترین ابزار جاسوسی ارتش اسرائیل است، که شرکت صهیونیستی «البیت سیستم» آن را تولید کرده است؛ کشورهای زیادی مثل استرالیا و فرانسه قراردادهای زیادی برای وارد کردن این پهپاد با این شرکت بسته‌اند. هزینه ساخت یک فروند از این نوع پهپاد تقریبا 50 هزار دلار است. پهپاد اسکای لارک یک پروند فوق سبک است که وزن آن بین 7 کیلو و 7 و نیم کیلو وزن دارد و محموله‌ای که قادر به حمل آن است، یک یا دو کیلوگرم می‌باشد.

المنار نوشت: با توجه به مأموریت اطلاعاتی  موتور پهپاد جاسوسی اسکای لارک یک بدون صدا کار می‌کند و تقریبا در فاصله 10 متری هیچ صدایی از آن شنیده نمی‌شود. طول آن یک و نیم متر و عرض آن سه متر است، که قادر است بین یک و نیم تا سه ساعت در مسافت 40 کیلومتر پرواز کند. این پهپاد می‌تواند با به‌کارگیری حداقل نفرات و به صورت دست‌پرتاب به پرواز درآید و کنترل آن به وسیله رایانه صورت می‌گیرد.

در گزارش المنار آمده است:‌ پهپاد جاسوسی اسکای لارک 1 قادر به پرواز در شب و به دور از شناسایی دستگاه‌های رصدگر است. این پهپاد جاسوسی به وسیله دوربین‌های خود به صورت 24 ساعته، تصاویر با دقت بالا را به برج مراقبت ارسال می‌کند و بدین صورت اهداف خود را در طول شب نیز شناسایی می‌کند. زیرا به دوربین‌های لیزری و مادون قرمز مجهز است.

ارتش رژیم صهیونیستی در تجاوز سال 2016 خود به لبنان، از پهپاد اسکای لارک 1 استفاده کرد؛‌ اما نیروهای مقاومت موفق شدند تعدادی از آنها را بر زمین نشانند و تا این لحظه نیز آنها را در اختیار دارند.

رسانه‌های لبنانی دوشنبه شب گزارش دادند که یک پهپاد اسرائیلی در جنوب لبنان سقوط کرد که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که احتمالا این پهپاد در منطقه اللبونه –علما الشعب در جنوب لبنان سقوط کرده است.

ویژگی پهپاد «اسکای لارک یک» ارتش رژیم صهیونیستی+تصویر 
 
بر اساس گزارش تبلیغات جنگی مقاومت اسلامی، نیروهای حزب الله به لاشه پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی که بر فراز مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی در حال پرواز سقوط کرده بود، دست پیدا کرده و آن را به مکان امنی جهت کشف اطلاعاتش انتقال دادند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها