تشریح اهداف و محورهای همایش ملی «گردشگری و موزه های دفاع مقدس»

دبیر علمی همایش ملی «مبانی طراحی موزه های دفاع مقدس» گفت: همایش گردشگری و موزه های دفاع مقدس در سه محور شهرسازی، معماری و پرداختن به موضوع فرهنگ و آداب و رسوم ملت ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ - 17January 2017

تشریح اهداف و محورهای جشنواره همایش گردشگری و موزه های دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، محمدجواد هاشمی فشارکی دبیر علمی همایش ملی «مبانی طراحی موزه های دفاع مقدس» در نشست خبری که امروز با موضوع پژوهش و همایش های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهداف همایش معماری موزه‌های دفاع مقدس اظهار داشت: تولید دانش نظری در حوزه موزه دفاع مقدس و کاربردی بودن موارد در طراحی موزه‌های دفاع مقدس، آسیب‌شناسی موزه‌های ساخته شده در سطح کشور و تولید راهکار برای شرکت‌های مشاوره‌ در عرصه اجرای طراحی ساخت موزه‌ها را می‌توان از جمله اهداف این همایش برشمرد.

وی ادامه داد: یافتن راهکار برای اثرگذاری بیشتر فضا و محیط موزه‌های دفاع مقدس بر مخاطب نیز از دیگر اهداف همایش معماری موزه‎‌های دفاع مقدس است.

هاشمی فشارکی تصریح کرد: دفاع مقدس برای ما یک گنج است. این گنج را باید واکاوی کرده و ارزش‌های آن را به جامعه انتقال دهیم.

دبیر علمی همایش ملی «مبانی طراحی موزه های دفاع مقدس» با بیان اینکه این همایش در هشتم اسفند ماه سال جاری به میزبانی شهرداری تهران و باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: 15 دانشگاه معتبر در حوزه مباحث معماری و شهرسازی، 10 سازمان و نهاد و 2 نهاد نظامی که در فضای دفاع مقدس نقش اثرگذاری دارند، در برپایی این همایش مشارکت می کنند.

وی در پایان اظهار داشت: این همایش در سه محور شهرسازی، معماری و پرداختن به موضوع فرهنگ و آداب و رسوم ملت ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار