معاون هلال احمر:

تمام ایرانی‌ها تا سال 1400 آماده مقابله با بحران می‌شوند

معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه هلال احمر نقش مطالبه‌گری حقوق مردم را بر عهده دارد گفت: در طرح خادم تمام خانوارها ایرانی آماده مقابله با بحران می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ - 18January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سید حمید جمال‌الدینی» روز (سه شنبه) در نشستی با خبرنگاران با اعلام اینکه طرح خادم (خانواده آماده در بحران) طرحی ملی محسوب می‌شود افزود: بر اساس این طرح تا سال 1400 تمام خانوار‌های ایرانی برای مواجه با بحران آموزش می‌بینند.
 
وی درباره جزئیات طرح خادم گفت: در این طرح افرادی که پیش از این آموزش ها لازم را دیده اند با مراجعه 12 بار به مدت 5 تا 10 دقیقه به در منزل خانواده‌ها، آنها را جهت آماده‌تر شدن برابر مخاطرات آموزش می‌دهند.

این مسئول اعتبارات جمعیت هلال احمر برای آموزش امداد و نجات را 6 میلیارد اعلام کرد و افزود: با کمک صف جمعیت هلال احمر تاکنون 10 میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.

معاون هلال احمر خاطرنشان کرد: در نظر داریم از مسوولیت اجتماعی بخش اجتماعی برای تامین منابع مالی بهره‌مند شویم.

جمال الدینی با اشاره به شرایط جغرافیایی ایران که در منطقه خطر پذیر قرار گرفته، ادامه داد‌: 99 درصد شهر های ایران در معرض خطر متوسط به بالا (زلزله ) و 70 درصد شهرها در گسل و 50 درصد شهرها در مسیر سیل هستند و این موضوع ضرورت آموزش های امداد و نجات را ضرورت می بخشد.

وی با اعلام اینکه 7 درصد درآمد تولید ناخالص ملی هزینه حوادث در کشور می شود، ‌گفت: افراد جامعه باید ضرورت آموزش های همگانی را درک کنند.

معاون آموزش جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مردم از لزوم و ضرورت آموزش های همگانی آگاهی ندارند، افزود: به طور مثال مردم پس از وقوع زلزله بم در موتورهای جستجوگر اینترنتی بیشتر به دنبال ها عکس ‌های این فاجعه بودند و علاقه به آموزش مواجه با زلزله را نشان ندادند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر با اشاره به ضرورت آگاهی افراد جامعه در برابر خطرات طبیعی و انسان ساخت گفت: میزان آمادگی خانواده‌های ایرانی بر اساس تحقیقات در برابر بلایا از 100 حدود 9.3 است.

بگفته جمال الدینی افزایش این آگاهی به راحتی ممکن نیست و به اعتقاد او این افزایش به جز هزینه مولفه های دیگری نیز دارد.

وی اهمیت آموزش را در جمعیت هلال احمر مانند «دی ان ای» دانست و گفت: در برنامه ششم توسعه به اهمیت موضوع پیشگری از بحران و آموزش های همگانی تاکید شده است.

جمال الدینی همچنین به تحقیقاتی که در سال 77 در این باره انجام شده اشاره کرد و افزود: در آن سال تنها 12 درصد مردم زلزله را به عنوان خطری جدی می شناختند در حالی بر اساس تحقیقات دیگر که هشت سال بعد انجام گرفت، 40 درصد مردم، زلزله را به عنوان خطر می دانستند.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر به دنبال مدافع گری و مطالبه حقوق مردم است،‌ گفت: هدف اصلی ما آگاه ساختن مردم از نیاز به آموزش‌های همگانی است و قرار نیست وظایف دیگر سازمان و ارگان ها را در این خصوص انجام دهیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر با بیان اینکه به منظور ارتقای نوآوری در فعالیت‌ها و ایجاد فرصت برای داوطلبان و کارکنان کارآفرین برای توسعه و ارائه ایده‌های بدیع و مبتنی بر نیازهای جوامع، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر اقدام به اعلام فراخوانی برای شرکت در شبکه جهانی پیشتازان نوآوری خود کرده است، گفت: این فدراسیون از جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر عضو خواست تا با ارائه طرح‌هایی بدیع و خلاق در این اقدام شرکت کنند تا در صورت انتخاب طرح‌های ارسالی‌شان به عنوان عضو این شبکه جهانی برگزیده شوند.

وی افزود: در پاسخ به این اعلام، معاونت آموزش، پژوهش و فنآوری، با ارائه طرح‌هایی با ویژگی‌های خواسته شده، اقدام به شرکت در این فراخوان کرد که موفق شد به عنوان یکی از 25 عضو انتخابی در فهرست اعضای منتخب شبکه جهانی پیشتازان نوآوری فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر برگزیده شود.

وی همچنین اضافه کرد: فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر بر این باور است که شبکه جهانی پیشتازان نوآوری می‌تواند برای ایده‌های انسان‌دوستانه پیشرفته و نو، زمینه‌های مناسبی مهیا نماید تا در فرآیند افزایش توانمندی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر در آینده به گونه‌ای مؤثر مشارکت کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار