رئیس حوزه هنری استان کرمان خبر داد؛

تولید 2 اثر هنری در پاسداشت مجاهدت شهدای مدافع حرم در کرمان

رئیس حوزه هنری استان کرمان از تولید 2 اثر هنری با هدف پاسداشت مجاهدت شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: در واقع این اقدام ادای دین هنرمندان حوزه هنری کرمان به شهدای مدافع حرم است.
کد خبر: ۲۲۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ - 18January 2017
دو اثر هنری در پاسداشت مجاهدت شهدای مدافع حرم در کرمان تولید شد

به گزارش دفاع پرس از کرمان، محمدحسین ملکی رئیس حوزه هنری استان کرمان اظهار داشت: همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم محمد‌علی الله‌دادی از نماهنگ غیور در غربت و تابلوی تذهیب شهید حرم رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نماهنگ غیور در غربت توسط گروه سرود آوای آسمانی کرمان تولید شده است، افزود: مدیر تولید این اثر مجتبی یداللهی، آهنگ‌ساز محمد انورالاسلام و همچنین شعر این اثر توسط بانو عبداللهی‌نژاد سروده شده است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه در این نماهنگ به ابعاد شخصیتی سردار محمدعلی الله‌دادی از شهدای مدافع حرم پرداخته شده است افزود: ساخت این اثر طی دو ماه به انجام رسیده و فیلمبرداری آن دو روز طول کشیده است و همچنین تصویربرداری و کارگردانی این اثر توسط علی میرزاده در موزه دفاع مقدس شهر کرمان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در تابلوی شهید حرم، چهره سردار محمدعلی الله‌دادی به تصویر کشیده شده است خاطر‌نشان کرد: خلق این تابلو حدود سه ماه به طول انجامیده است.

ملکی با اشاره به مزین شدن نقوش ختایی و اسلیمی به همراه تزئینی از گل و مرغ در تابلو، تصریح کرد: این اثر تذهیب کاری شده در اندازه 50 در 70 سانتیمتر، توسط راحله سالاری از اعضای خانه تذهیب حوزه هنری کرمان انجام شده است.

وی ساخت و تولید چنین آثار فاخری را در راستای هنر متعهد به حقیقت و با هدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت و همچنین ارج نهادن به رشادت‌های شهدای جبهه مقاومت در قاب هنر دانست.

رئیس حوزه هنری استان کرمان تصریح کرد: مراسم رونمایی از نماهنگ غیور در غربت و تابلو تذهیب شهید حرم که به همت حوزه هنری استان کرمان تولید شده است همزمان با سالگرد شهادت شهید الله‌دادی در پاریز سیرجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار