رضا جودی:

قصه‌های متفاوتی از انقلاب که خاک می‌خورند/ چند سال اخیر خوب نبود

یک تهیه کننده تلویزیون درباره فیلمنامه‌هایی گفت که در چند سال اخیر نتوانسته آن‌ها را بسازد و همچنان در حال خاک خوردن هستند.
کد خبر: ۲۲۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ - 18January 2017
قصه‌های متفاوتی از انقلاب که خاک می‌خورند/ چند سال اخیر خوب نبودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، رضا جودی تهیه کننده سریال های تلویزیونی درباره وضعیت این رسانه در چند ساله اخیر به خبرنگار مهر گفت: شرایط سازمان در چند ساله اخیر برای ما خوب نبود چون بی کار بودیم و پروژه هایمان به سرانجام نمی رسید. این نشان می داد که سلایق مدیران بالاسری ما تغییر کرده است.

وی با اشاره به طرح های خود یادآور شد: من ۵ تا ۶ فیلمنامه آماده داشتم که نشد برای تولیدشان اقدام کنیم. ۲ فیلمنامه متعلق به امرالله احمدجو است که یکی با نام «کوتوال» اثری تاریخی و جذاب است که به دوره مغول می پردازد. فیلمنامه این کار کامل نوشته و حتی برآورد نگارش آن انجام شد که با تغییرات مدیریتی در چند سال پیش کنار گذاشته شد.

مقابله با مغول در سریالی از احمدجو

تهیه کننده «صاحبدلان» در توضیح بیشتر از فیلمنامه احمدجو عنوان کرد: در این قصه، پادشاه ایران کشور را ترک می کند و عده ای در یک قلعه می خواهند با مغول مقابله کنند. این قصه زمانی نوشته شد که آمریکا به عراق حمله کرد و حتی بحث بود که شاید به ایران هم حمله کنند و داستان این سریال به نحوه مبارزه با مهاجم خارجی می پرداخت.

جودی اضافه کرد: در دوره مغول هم یک کشور خارجی به مردم ما حمله کرد و عکس العمل قومیت های مختلف با آن ها قابل تامل بود. در این فیلمنامه از سازش گرفته تا حمله و موارد دیگر مطرح می شود و من تاسف می خورم که فیلمنامه روی زمین مانده است.

«فصل بی پروایی» داستان متفاوتی از روزهای انقلاب

جودی با اشاره به پایان بندی این فیلمنامه توضیح داد: پایان این فیلمنامه در روز عاشورا اتفاق می افتد و درگیری مردم با مغول در روز عاشورا است.

تهیه کننده سریال «اغما» به دیگر فیلمنامه های خود اشاره و تصریح کرد: من چند فیلمنامه دیگر از جمله «فصل بی پروایی» دارم که زحمت زیادی هم برای نگارش آن کشیده شد و درباره انقلاب است. این قصه به نوعی به این می پردازد که انقلاب اسلامی حاصل تلاش گروه های مسلح بوده است یا نوعی حرکت فرهنگی در جامعه و ما به نوعی تحلیل کردیم که انقلاب یک حرکت فرهنگی بود. این قصه در سال ۵۵ شروع و در سال ۵۷ تمام می شود.

این تهیه کننده توضیح داد: قرار بود فریدون جیرانی این کار را بسازد و حتی حدود ۱۰ ماه آن را بازنویسی کرد اما وقتی فیلمنامه تمام شد حوادث سال ۸۸ پیش آمد و به نظرم تلویزیون از این اتفاقات نگران شد و دیگر به آن فیلمنامه هم نپرداخت.

قصه ای درباره گروه انقلابی ابوذر

جودی به فیلمنامه دیگری درباره «گروه انقلابی ابوذر» اشاره و بیان کرد: حامد عنقا ۱۰ قسمت از این فیلمنامه را به نگارش درآورده است. این گروه در سال ۵۵ در نهاوند پاسبانی را در قم ترور کردند و قصه واقعی است.

وی در پاسخ به اینکه چرا این فیلمنامه ها و قصه های نو و بدیع درباره انقلاب ساخته نمی شود، اظهار کرد: متاسفانه این فیلمنامه ها خاک می خورد و به جای آن آثاری ساخته می شود که نمی توان درباره آن ها چیزی گفت.

مسایل مالی مشکل تلویزیون

تهیه کننده مجموعه «لیسانسه ها» درباره رویکرد تلویزیون در حوزه ساخت آثار تکراری بیان کرد: گاهی مدیران مثل یک مادر خانه بارها غذایی را می پزند که اعضای خانواده آن را ددوست داشته اند. مدیران فرهنگی چندان حوصله ای ندارند کار جدید انجام دهند و از طرفی هم کسی به این خوراک رسانه ای اعتراض نمی کند.

وی بیان کرد: تلویزیون باید سلیقه های مختلف را جذب کند، در حال حاضر رقابت به گونه ای شده است که یک نفر اگر کاری را نپسندد تنها در چند ثانیه شبکه را تغییر می دهد و یا تلویزیون را کنار می گذارد.

این تهیه کننده تلویزیون در پایان با اشاره به مشکلات مالی این رسانه بیان کرد: معذوریت های مالی تلویزیون لطمه زده است و از طرفی در مقاطعی نیروی انسانی زیادی به این رسانه اضافه شده است که بیشتر باید جوابگوی آن ها بود.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار