شهردار آمل خبر داد؛

رونمایی از تندیس «سرلشكر شهید منفرد نیاكی» در آمل

شهردار آمل گفت: تندیس امیر سرلشكر شهید مسعود منفرد نیاكی در ورودی بلوار منفرد بعد پل سردار شهید اسماعیلی، نصب و رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ - 18January 2017

رونمایی از تندیس «امیر سرلشكر شهید مسعود منفرد نیاكی» در آملبه گزارش دفاع پرس از مازندران، احمد امیرسلیمانی شهردار آمل از رونمایی تندیس امیر سرلشكر شهید مسعود منفرد نیاكی با حضور امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خبر داد و اظهار داشت: امیرسرلشكر منفرد نیاكی از اسطوره های دیار علویان در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی گفت: امیر سرلشکر مسعود منفرد نیاکی در دوم خرداد ماه سال 1308 در شهرستان آمل چشم به جهان گشود. او در سال 1331 با علاقه در دانشکده افسری استخدام و پس از گذراندن دوره سه ساله دانشکده، به درجه ستوان دومی نایل و با انتخاب رسته زرهی مشغول به خدمت شد.

شهردار آمل بیان داشت: این شهید بزرگوار در سال ۱۳۵۹ به سمت فرمانده لشکر ۸۸ زرهی زاهدان و در سال ۱۳۶۰ به سمت فرمانده لشکر ۹۲ زرهی اهواز منصوب گردید. وی در مسئولیت‌های فرماندهی در عملیات‌های طریق المقدس، فتح المبین، بیت المقدس، والفجر و رمضان خدمت نموده و در سمت فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان و فرمانده قرارگاه فتح در جنگ ایران و عراق حضور داشته است. منفرد نیاکی، به واسطه لیاقت و شجاعت وافر خود طی حکمی از سوی امیر سپهبد علی صیاد شیرازی به جانشینی فرمانده نیروی زمینی ارتش در جنوب منصوب گردید و در طراحی عملیاتهای رزمی در جنوب ایران نقش مؤثری ایفا نمود. در دوم دی ماه ۱۳۶۳ با حکم مقام معظم رهبری(رئیس جمهور وقت ایران) به ستاد مشترک ارتش منتقل و به عنوان جانشین اداره سوم ارتش مشغول به کار شد. و در ادامه به سمت جانشین اداره سوم سماجا منصوب گردید و در تاریخ ۱۳۶۴/۵/۶ به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

وی با بیان اینکه اگر توجه شهدا نباشد هیچ فعالیت و اقدامی صورت نمی گیرد، افزود: باید قدردان شهدا باشیم چرا که به عزت آنها امنیت و آرامش را در کشور داریم و با این كار می توان ستاره‌های پرفروغ هشت سال دفاع مقدس را برای مردم شهرستان نمایان كرد.

احمد امیرسلیمانی در ادامه افزود: این تندیس از جنس بتن گلاسه با پتیه برنز با وزن 450 كیلو در ارتفاع 4 متر و با هزینه بالغ بر 47 میلیون تومان در ورودی بلوار منفرد بعد پل سردار شهید اسماعیلی نصب و رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها