آغاز به کار کارگروه تألیف، تحقیق و نشر استان اردبیل به دبیری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس

کارگروه تألیف، تحقیق و نشر آثار مکتوب حوزه دفاع مقدس استان اردبیل به دبیری اداره کل حفظ آثار شروع به کار کرد.
کد خبر: ۲۲۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ - 18January 2017

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، اولین جلسه کارگروه تألیف، تحقیق و نشر آثار مکتوب حوزه دفاع مقدس استان اردبیل در محل اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، به ریاست مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس و مسئول کارگروه و با حضور نمایندگان ادارات و نهادهای فرهنگی فعال در حوزه ایثار و شهادت و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی واحد، مسئول کارگروه ضمن عرض خیر مقدم و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی و علی الخصوص شهدای مدافع حرم، نشر ارزش های دفاع مقدس و و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را مستلزم کار دقیق و کارشناسی در تمام حوزه ها و به ویژه حوزه آثار مکتوب دانست و گفت: در موضوع چاپ و نشر آثار مکتوب در حوزه ایثار، جهاد و شهادت نیازمند نگاه دقیق و نظارت عالیه ای هستیم که بتوان در سایه این نظارت عایه از موازی کاری و دوباره کاری و ارائه آثار با کیفیت  پایین و اثرگذاری کمتر جلوگیری کرد.

مسئول کارگروه تآلیف، تحقیق و نشر شورای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت استان با اشاره به اینکه این کارگروه می تواند سوژه های خاطره نویسی و نگارش زندگینامه شهدا را اولویت بندی و خلأ های موجود در این زمینه را پوشش دهد افزود: تحقق اهداف این کارگروه نیازمند ایجاد بانک جامع اطلاعاتی از آثار تولید شده است تا بتوان برای سالهای آتی هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.

علی واحد در ادامه سخنان خود به ظرفیت های بالای این کارگروه در سیاست گذاری های کلان و نیز نظارت های کارشناسی در بخش های ادبی، نظامی و ... بر آثار سخن گفت و بر برگزاری منظم جلسات این کارگروه تأکید کرد.

در ادامه اعضای مدعو حاضر در جلسه در خصوص موضوعات مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداخته و پیشنهادات خود را اراده نمودند.

لازم به ذکر است که پیشنهاد تشکیل کارگروه تألیف، تحقیق و نشر آثار مکتوب حوزه ایثار، جهاد و شهادت توسط مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت استان مطرح گردید و پس از بررسی اعضا و تصویب، مسئولیت این کارگروه توسط دکتر مجید خدابخش استاندار اردبیل و رییس شورای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت استان به علی واحد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل واگذار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار