حقیقت‌پور در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

اقدام تروریستی ناو وینسنس نقض آشکار حقوق بشر بود

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدام تروریستی ناو وینسنس در انهدام ایرباس ایرانی بر فراز آبهای سرزمینی خلیج فارس یک جنایت جنگی و نقض آشکار حقوق بشر محسوب می شود.
کد خبر: ۲۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹ - 24June 2014

اقدام تروریستی ناو وینسنس نقض آشکار حقوق بشر بود

«منصور حقیقتپور» نایبرئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه سکوت محافل بینالمللی در قبال اقدام غیرانسانی ناو هواپیمابر «وینسنس» قابل تامل است افزود: اینکه قدرتهای بزرگ در راستای منویات خود دست به اقدامات غیرانسانی بزنند و سپس با استفاده ابزاری از نهادهای بینالمللی سرپوشی بر روی آن بگذارند، تقریبا به یک رویه سیاسی در عرصه نظام بینالمللی مبدل شده است.

وی با بیان اینکه دستگاههای حقوقی وابسته به سازمان ملل متحد و یا دیگر سازمانهای بینالمللی متصدی حقوقبشر همواره مورد سوءاستفاده ابرقدرتها خصوصا سیستم سیاسی آمریکا قرار گرفته است، تصریح کرد: دستگاههای دیپلماسی ما در برخورد با اینگونه حوادث هیچ گاه به این نهادها دلخوش نبوده و همواره با اتکا به قدرت و ظرفیت های داخلی به دنبال استرداد حق ملت خود بوده است، زیرا اساسا اینگونه نهادها در احقاق حقوق ملتها کم توفیق و بیشتر مورد استفاده ابزاری قدرتهای بزرگ قرار میگیرند.
 
 نایبرئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدام تروریستی ناو وینسنس در انهدام ایرباس ایرانی که در تاریخ ۱۲ تیر سال ۶۷ صورت گرفت و در پی آن ۲۹۰ انسان بی گناه  به طور ناجوانمردانه از بین رفتند را در واقع یک جنایت جنگی و نقض آشکار حقوق بشر عنوان کرد که لکه ننگ دیگری را بر پیشانی مدعیان حقوق بشر ایجاد کرد.
 
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این اتفاق دلخراش پرده از چهره واقعی آمریکای جنایتکار در سطح جهان برداشت افزود: با نگاهی گذرا درمییابیم، کشوری (آمریکا) که مدعی آزادی، حقوق بشر و دموکراسی است و همواره دیگر کشورها را با این بهانهها تحت فشار قرار میدهد، زمانی که موقعیت خود را در یک منطقه استراتژیک متزلزل و مورد خطر میبیند حتی از کشتن غیر نظامیان بی دفاع که بخش قابل توجهی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند، کوتاهی نمی کند.

وی با بیان اینکه آمریکا سمبُل زورگویی و مداخله جویی در دیگر کشورهاست افزود: بی تردید جنایاتی که امروز در کشورهای سوریه و عراق، صورت می گیرد منشاء آمریکایی و در راستای منافع آنان صورت می گیرد.
 
حقیقت پور در پایان ضمن اینکه زیاده طلبی و تمامیت خواهی را از عناصر جدایی ناپذیر اصول سیاست خارجی آمریکا دانست و تاکید کرد: اینگونه اقدامات خصمانه و سپس برخوردهای غیر مسئولانه تنها موضع غرب در قبال ملت ایران نبوده و بطور کلی قدرتهای شیطانی و استکباری همواره نسبت به ملتهای آزادیخواه و استقلال طلب، شدت عمل نشان داده و دست به هر اقدام بی شرمانه و غیرانسانی می زنند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار