سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در خاش برگزار می‌شود

مدیر پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس شهرستان خاش از برگزاری سومین جشنواره خاطره نویسی با موضوع دفاع مقدس و با محوریت شهادت، ایثار، جانبازی و آزادگی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ - 22January 2017

به گزارش دفاع پرس از زاهدان، علی سعدی مسئول پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس شهرستان خاش اظهار داشت: در راستای اجرای فرامین رهبر فرزانه انقلاب که در امر جمع آوری خاطرات دوران دفاع مقدس فرمودند باید نهضتی در خاطره نویسی دفاع مقدس به وجود آید این پایگاه فرهنگی بر آن شد تا فراخوان جشنواره خاطره نویسی را در سطح شهرستان منتشر کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص رزمندگان و خاطراتشان، گفت: رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند: یک رزمنده تا زمانی که خاطراتش را ثبت نکرده هنوز چیزهایی به تاریخ، آینده و آرمانش بدهکار است.

وی بیان کرد: سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس بخش شهرستانی(شهرستان خاش) به همت پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس و ارگان های فرهنگی سطح شهرستان با موضوعات؛ خاطرات رزمندگان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرات جهادگران جبهه ها، خاطرات ستاد پشتیبانی جبهه ها(ارسال کمک های مردمی)، خاطرات سپاهیان- بسیجیان-جانبازان-آزادگان، خاطرات خانواده های معظم شهداء، خاطرات اعزم به صحنه نبرد، خاطرات لحظه های ایثار-شجاعت – شهادت، خاطرات معنویت در جبهه و شوخ طبعی ها و خاطرات فرماندهان برگزار خواهد شد.

سعدی تصریح کرد: به اطلاع کلیه جهادگران، ایثارگران، ارتشیان، سپاهیان، بسیجیان و غیره که به نوعی طعم حضور در صحنه ها و جبهه های حق علیه باطل را چشیده اند، می رساند که دبیرخانه این جشنواره در ساختمان پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس واقع شده است و جهت ثبت و یا ارسال خاطرات سبز شما آماده خدمتگذاری بوده و با گوش جان پذیرای ناگفته های شما عزیزان در خصوص دوران ارزشمند و باشکوه دفاع مقدس هستیم.

وی با بیان اینکه اشعار و آثار باید حتماً با مضامین دفاع مقدس و با محوریت شهادت، ایثار، جانبازی و آزادگی باشد، خاطرنشان کرد: سومین جشنواره شهرستانی خاطره نویسی دفاع مقدس در شهرستان خاش در از هم اکنون آغاز و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ساعت اداری روز دوشنبه مورخ 25 بهمن ماه خاطرات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

سعدی با بیان اینکه این جشنواره با هدف جمع آوری خاطرات رزمندگان، ثبت وقایع دوران دفاع مقدس و نشر آنها در شهرستان خاش برگزار می شود، گفت: شرکت در این جشنواره برای عموم مردم و نیز خانواده‌های ایثارگران، شهداء، رزمندگان و افرادی که خاطرات بازگو شده را به رشته تحریر درمی‌آورند، آزاد است.

وی با بیان اینکه خاطرات نباید قبلاً در کتابی به چاپ رسیده باشد، تصریح کرد: در خاطرات زمان، مکان و راویان مشخص باشند و نقل خاطره از افراد دیگر با ذکر مشخصات صاحب اصلی خاطره مورد پذیرش است و نیازی نیست خاطره به صورت داستانی به رشته تحریر در بیاید.

سعدی ادامه داد: تعداد خاطرات ارسالی محدودیت ندارد و خاطرات هم با مراجعه حضوری به پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس واقع در بلوار پیامبر اعظم(ص) (جنب بخشداری مرکزی خاش) و یا از طریق پست الکترونیکی Pfdekhash@gmail.com و یا پیام رسان تلگرام @hfzasdkh نیز دریافت می شود و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 33727791 – 054 تماس بگیرید.

مدیر پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس شهرستان خاش بیان کرد: معیارها و شاخص های ارزیابی اثرات شامل؛ عناصر زمان، مکان، تکیه بر انسجام، استناد، پیوستگی حوادث و خاطره ها و موضوعات و انتخاب سوژه مناسب است.

وی با اشاره به شرایط پذیرش آثار، ادامه داد:اهل استان سیستان و بلوچستان بودن، متولد و یا سکونت داشتن راوی در زمان وقوع خاطره در استان و تعداد صفحات هر اثر از ۲ تا ۱۰ صفحه A۴ وبه صورت تایپ word با ذکر مشخصات کامل راوی و نویسنده اثر از شرایط پذیرش آثار است.

سعدی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در دهه فجر ۱۳۹۵ است، اظهار کرد: در پایان از برگزیدگان این جشنواره در مراسمی در نیمه نخست اسفندماه سال جاری با اهدای جوایز نفیس تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار