قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دائمی می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با ابلاغ لایحه احکام دائمی، قانون جامع خدمات‌رسانی که در این لایحه آمده با وضع موجود دائمی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ - 18January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سعید عندلیبی» معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز در جلسه شورای اداری بنیاد استان قزوین اظهار داشت: باید در حوزه‌ قانونگذاری طی سال جاری چندین اتفاق می‌افتاد که از جمله آنها اتمام دوره آزمایشی قانون خدمات مدیریت کشوری است.

وی افزود: دولت این قانون را باید دائمی کرده و اصلاحیه آن را می‌فرستاد چرا که بنیاد شهید هم در امور اداری و حقوقی، مشمول این قانون است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امسال پایان دوره آزمایشی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بوده که مدت آزمایشی 4 ساله آن به اتمام رسیده و باید اقدامات لازم در اصلاح و دائمی شدن آن انجام شود.

وی گفت: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در قالب لایحه احکام دائمی مبنی بر دائمی شدن آن، به شورای نگهبان ارائه شده که شورای نگهبان دو ایراد از لایحه احکام گرفته و با رفع آنها و ابلاغ آن، قانون جامع خدمات‌رسانی دائمی می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با ابلاغ لایحه احکام دائمی، قانون جامع خدمات‌رسانی که در این لایحه آمده با وضع موجود دائمی می‌شود و اصلاحات آن نیز در فرصت مناسب انجام می‌شود.

عندلیبی گفت: برنامه ششم توسعه، ظرفیت خوبی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران بود تا به عنوان سازمان متولی، خلاهای قانونی که برای ایثارگران وجود داشته، در این برنامه لحاظ و برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه بررسی برنامه ششم توسعه به پایان رسیده است، گفت: در این برنامه، فصل ایثارگران با 5 ماده به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: 5 سرفصل مربوط به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در برنامه یاد شده، با ادبیات موثق‌تری آمده است.

عندلیبی ادامه داد: در این سرفصل رزمندگان نیز به خدمت‌گیرندگان خدمات اضافه شده‌اند و جهت‌دهی ارائه تسهیلات به سمت آنها بوده تا بخشی از خدمات که به جامعه ایثارگران ارایه می‌شود، با تغییراتی به این قشر جامعه نیز داده شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برنامه ششم توسعه با این اتفاق جدید، فارغ از ایجاد بار مالی و برخورد شورای نگهبان در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به نمایندگان کمیسیون اجتماعی دولت دو پیشنهاد مبنی بر اضافه شدن در بودجه 96  ارائه کرده است، گفت: پرداخت کمک معیشت به والدین متوفی که دارای فرزند مهجور، معلول و مطعلقه از جمله این پیشنهادات است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همچنین موضوع پرداخت 100 هزار وام به جامعه ایثارگران در بودجه 96 به مجلس پیشنهاد داده شد تا این وام‌ها با سهولت پرداخت شود.

عندلیبی بیان کرد: در قانون بودجه سالانه چندین حکم مربوط به جامعه ایثارگران مانند مسکن، معیشت، حق پرستاری است که از آن در ارائه خدمات به جامعه ایثارگران استفاده خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار