بازخوانی سخنرانی سردار سلیمانی در مهدیه قرارگاه شهید کازرونی/ 2

پرچم شهدا را به دست داوطلبین بسپاریم

حاج قاسم سلیمانی گفت: چند روزی خودمان را بازنگری و بازسازی کنیم. داوطلبینی که حاضرند پرچم شهدا را بردارند، پرچم را به دست آنها بسپاریم.
کد خبر: ۲۲۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ - 28January 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمان، قسمت دوم متن سخنرانی سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در مهدیه قرارگاه شهید کازرونی زمستان 1365 بعد از عملیات کربلای 5 را دنبال می‌کنیم:

کربلای 5 یکی از سخت‌ترین و سنگین ترین نبردهای جنگ بود

شبی که به خط نهر جاسم حمله کردیم مرحله بعد عملیات که گردان 417 و 412 حمله کردند، خود صدام مستقیماً پشت بی سیم آمده بود و اعلام کرده بود به فرمانده سپاه سوم و سپاه هفتم ارتش عراق که نمی پذیرم رخنه ای در نهر جاسم ایجاد شود. توپخانه ای درست کرده بودند به نام "توپخانه بغداد" که جدا از همه توپخانه های دیگری که وجود داشت مستقیماً زیر نظر سرفرماندهی کل ارتش عراق کار می کرد. صدام به فرماندهان می گفت که شما بجنگید مقاومت کنید به توپخانه بغداد گفته ام شما را پشتیبانی کند و همه در آن شب دیدیم که دشمن چه آتشی ریخت. حداقل 20 فروند موشک در همان شب زد به جبهه، در همان جبهه. ولی خط را، ایمان شکست و نبردی که در شب انجام گرفت، شهید شول، تاجیک وهراتی آن را فرماندهی می کردند، یکی از سخت ترین و سنگین ترین نبردهای جنگ بود.(کربلای 5) از لشکر رسول الله مستقیماً روی بی سیم فرماندهان آمده بود و هی به اینها امید می داد تیپ فلان لشکر داره می یاد.

 پا توی کانال می گذاشتی موج جنازه بود

کشتاری که در شب بچه ها از ارتش عراق کردند به جرأت می توانم بگویم حداقل هزار نفر را کشتند، حداقل هزار نفر و همه ی بچه ها می دانند پا توی کانال می گذاشتی موج جنازه بودکه تاکنون حداقل 40 تیپ ارتش عراق به طور صد در صد از رده خارج شد.

همه ی اسرای عراقی این را می گویند که ما بریده ایم

ما ثبت نام کرده ایم در قافله مسافرین و ممتحن، رحمان است و امیدواریم در حالی که اطمینان داریم و امیدواریم چون رحمان ممتحن است تا برگه ما را تبدیل به قبولی کند و کمک‌مان کند. همان طوری که توصیه فرمانده، رهبر، پیشوا و اماممان این است که نبرد ادامه داشته باشد. ارتش عراق کنترل خودش را از دست داده و قادر به پاتک نیست.

پرچم شهدا را به دست داوطلبین بسپاریم 

همه فرماندهان طلائی و نقره ای و برنزی صدام درمانده اند

اگر آتش را از ارتش عراق بگیری هیچ رمقی ندارد. همه ی اسرای عراقی این را می گویند که ما بریده ایم. می گویند توانمان تمام شده. همه فرماندهان طلائی و نقره ای و برنزی صدام در مانده اند و به لطف خداوند هیچ کدام نتوانستند تا کنون غلطی بکنند. بیش از 5 بار تا کنون لشکر گارد با آتش ارتش عراق به دریاچه ماهی حمله کرده ولی همیشه ناموفق بوده و منهدم شده و برگشته.

ارتش عراق کنترلش را از دست داده و ما باید از این عدم کنترل نظامی دشمن استفاده کنیم

ما در بی سیم ها صدای ناله ی عراق را می شنیدیم. ما در بی سیم ها درگیری فرماندهان عراق را می شنیدیم همه ی آنها دنبال بهانه می گردند. همه ی آنها در بی سیم ها حرفشان این است که نمی توانیم آتش سنگین است همه کشته شدند، همه فرار کردند، کسی باقی نمانده.

به خدا قسم به هر تیپی که دستور حمله را دادند و دستور مقاومت را دادند همه حرفشان این بود واین دال بر این است که ارتش عراق کنترلش را از دست داده و ما باید از این عدم کنترل نظامی دشمن استفاده کنیم و این دریچه رحمتی که خداوند باز کرده این دریچه را مهم بشماریم تا دشمن را نابود کنیم.

ساده ترین زمین برای جنگ ما امروز این زمین است، چرا؟ چون ما همه ی موانع نظامی جنگ را پشت سر گذاشتیم. ساده ترین زمان برای نبرد این زمان است. چرا؟چون ارتش عراق قادر به بازسازی نیست. قادر به بازنگری نیست. ما الان هر شب که حمله می کنیم به دشمن، هر شب موفق می شویم الحمدالله و نه مین جلوی ما هست و نه موانع.

پرچم شهدا را به دست داوطلبین بسپاریم 

داوطلبینی که حاضرند پرچم شهدا را بردارند پرچم را به دست آنها بسپاریم

زمان بسیار مناسب است برای نبرد و ادامه ی آن. باید ان شاالله ما این نبرد را ادامه دهیم، تصمیم بر این شدکه چند لشکر بجنگند، چند لشکر خودشان را آماده کنند برای ادامه نبرد، ما جزء لشکرها هستیم که به ما فرصت دادند چند روزی خودمان را بازنگری کنیم .بازسازی کنیم .پرچم افتاده را به دست دیگران بدهیم. داوطلبینی که حاضرند پرچم شهدا را بردارند پرچم را به دست آنها بسپاریم. در این زمان کوتاه ما تصمیم گرفته ایم که، بعضی برادرانی که شهید دادن یا بسیجیان عزیز که ماموریت شان تمام شده بفرستیم به مرخصی. بسیجیانی که حاضرند بمانند بفرستیم به مرخصی، آنهایی که حاضر نیستند بفرستیم به تسویه حساب پایان ماموریت و ما بقی لشکر را که می مانند ونیروهایی که به نام سپاه حضرت مهدی سلام الله علیه عازم جبهه است، سازماندهی بکنیم که ان شاالله آماده نبرد و عملیات بشوند.و باید سروران عزیزی که قادرند بر اینکه توی آتش بسوزند، کسانی که احساس می کنند بدون اجحاف، مانند فرماندهان شهیدشان که گفته می شد داخل آتش می رفتند، تعبدشان آنقدر بود که سوزش آتش برایشان معنا نداشت، خستگی برایشان معنا نداشت، زمان برایشان معنا نداشت، هیچ کدام از فرماندهان شما با حکم ماموریت سرکار مسئولیت نیامدند.

همه کمک کنید که اسلام را در این برهه حساس زمانی، پیروز کنیم

همه ی آنها با حکم تکلیف بر سر مسئولیت بودند.کسانی که می دانند و می توانند کمک کنند به برداشتن پرچم شهدا، تکلیف شرعی است که اسم بنویسند و بمانند ولو اینکه بروند به دریا، بسیجی هستند،کارمند هستند، مشمول هستند، روحانی هستند، پاسدار هستند در هر طریقی که هستند، ثبت نام کنند جایگزین کنند خودشان را.هریکی ده نفر را اداره کند.

یکی بیست نفر را اداره کند.یکی سیصد نفر را اداره کند. یکی کمتر یکی بیشتر و همه کمک کنید که اسلام را در این برهه حساس زمانی، پیروز کنیم.

 بالاتر از سیاهی رنگی نیست

دنیا نشان داد که هر زمانی که یقین حاصل بکند ما پیروز می شویم، آنها چهره خبیث خودشان را نشان می دهند. آمریکا ناوگان کشی می کند، هواپیما وارد می کند.ما می دانیم هواپیماها برای چیست و ما می دانیم ناوگان ها برای چیست. ولی ما باید مصمم و محکم باشیم، بالاتر از سیاهی رنگی نیست. ما می گوئیم بالاتر از سرخی رنگی نیست. ما می گوئیم افتخارمان شهادت است و افتخارمان جنگیدن و کشته شدن در راه اسلام و خداست بنابراین چه باک آمریکا توی میدان باشد یا صدام باشد. برای ما بسیار زیباست که دشمن اصلی که در پشت پرده زندان های خونین و کثیف خودش را مخفی کرده، نمایان شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار