کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان کشور معلم شهید قدرت‌الله چگینی برگزار شد

کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان کشور معلم شهید قدرت‌الله چگینی و یادواره شهدای فرهنگی استان با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ - 19January 2017
برگزاری کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان کشور معلم شهید قدرت‌الله چگینی در قزوین

به گزارش دفاع پرس از قزوین، کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان کشور معلم شهید قدرت‌الله چگینی و یادواره شهدای فرهنگی استان با حضور مسئولان کشوری و استانی هم‌ اکنون در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین در حال برگزاری است.

محمداسماعیل طاهرخانی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در این مراسم با اشاره به شهدای فرهنگی این استان اظهار داشت: تعداد شهدای فرهنگی کشور چهار هزار شهید بوده که در این زمینه استان قزوین 58 شهید فرهنگی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که شهید قدرت‌الله چگینی معلم فرهنگی در سال جاری به‌عنوان شهید شاخص فرهنگیان کشور انتخاب شده است.

وی بابیان اینکه شهید قدرت‌الله چگینی در سی‌ام دی ماه سال 1326 متولد شده و در دوازدهم شهریور ماه سال 1360 به شهادت رسیده است، عنوان کرد: برای معرفی و آشنایی این شهید بزرگوار برنامه‌های متعدد و مختلف در استان قزوین برگزار شده و همچنین در حال برگزاری است که مورد استقبال فرهنگیان قرار گرفته و اجرای این برنامه‌ها با همکاری و مساعدت معنوی و مادی مسئولان نهادهای مختلف محقق شده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین افزود: سال جاری افتخاری برای این استان بوده که شهید شاخص فرهنگیان کشور از استان قزوین انتخاب شده است؛ معلم شهید قدرت‌الله چگینی مفسر قرآن‌ کریم بود.

طاهرخانی با اشاره به برنامه‌های برگزاری شده باهدف معرفی و بزرگداشت شهید قدرت‌الله چگینی تصریح کرد: اجرای تئاتر خیابانی در پنج نقطه از استان قزوین با همکاری حوزه هنری این استان، برگزاری مراسم سالگرد شهید قدرت‌الله چگینی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی در گلزار شهدای شهر قزوین و برگزاری مسابقه مجازی با حضور دو هزار و 200 نفر در قالب کتاب معلم شهر از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری جشنواره ادبی قدرت قلم و ارسال 320 اثر، برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت با شرکت 16 هزار فرهنگی استان قزوین، ساخت مستند از معرفی و زندگی‌نامه شهید قدرت‌الله چگینی، تهیه و چاپ کتاب دوم از زندگی‌نامه این شهید بزرگوار و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این استان است.

گفتنی است در کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان کشور معلم شهید قدرت‌الله چگینی و یادواره شهدای فرهنگی استان آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، همتی استاندار قزوین، محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) و سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و فرهنگیان استان قزوین حضور دارند.

یادآور می‌شود، در این مراسم پخش مستند از شهید قدرت‌الله چگینی، اجرای سرود از سوی دانش‌آموزان شاهد فضیلت و کلیپ برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها