استاد حوزه و دانشگاه در قم:

شهدای مدافع حرم حاصل فرهنگ عاشورا هستند

استاد حوزه و دانشگاه در قم گفت: امروز افرادی که به عنوان شهدای مدافع حرم بوده، حاصل انتقال فرهنگ عاشورا در طول سال‌های متمادی به بشریت هستند.
کد خبر: ۲۲۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ - 19January 2017

به گزارش دفاع پرس از قزوین، حجت‌الاسلام سیداحمد دارستانی در کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان کشور معلم شهید قدرت‌الله چگینی و یادواره شهدای فرهنگی استان که صبح امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به واقعه بزرگ عاشورا در دشت کربلا اظهار داشت: حضرت امام حسین‌(ع) در شب عاشورا به همه یاران باوفای خود مرخصی دادند چراکه در روز عاشورا همه یاران امام حسین(ع) قربانی می‌شدند.

وی با بیان اینکه دین اسلام محتاج بندگان خداوند نبوده بلکه بندگان محتاج دین اسلام هستند، افزود: دو شهید را روز عاشورا در دشت کربلا زنده قربانی کردند که این دو شهید حضرت امام حسین‌(ع) و وهب بودند.

استاد حوزه و دانشگاه در قم با اشاره به صبر و تحمل مادران شهدا ادامه داد: مادر 6 شهید تعریف کرده که خود فرزندان شهیدشان را غسل داده‌اند که این امر نشان‌دهنده صبر و اسوه مادران بزرگوار شهدا است.

دارستانی با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) در واقعه بزرگ عاشورا دو سپاه داشتند، عنوان کرد: سپاه نخست حضرت امام حسین‌(ع) که متشکل از یاران باوفای آن حضرت بودند در روز عاشورا به شهادت رسیدند و سپاه دوم به فرماندهی امام سجاد‌(ع) و حضرت زینب‌کبری‌(س) روایت کربلا را به اقصی نقاط عالم صادر کردند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ حادثه‌ای حضرت زینب‌(س) را در واقعه عاشورا متعجب نکرد چراکه آن حضرت از قبل حوادث را آسیب‌شناسی کرده و برای مقابله و رویارویی با حوادث آمادگی داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه در قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند، کاری که حضرت زینب‌کبری‌(س) در کربلا انجام دادند به اندازه کار سیدالشهدا بوده و حضرت زینب‌س) در کربلا با قامت رسول‌الله‌(ص) و امیرالمؤمنین‌(ع) ظهور کرد.

دارستانی مطرح کرد: حضرت زینب‌‌کبری(س) در زمان شهادت امام حسین‌(ع) از خداوند درخواست کردند که این قربانی را از ما بپذیر و حاصل خون سیدالشهدا(ع) و تمام اولیا نسل به نسل به مردم انقلابی رسیده است که باید مردم و مسؤولان پاسدار و حافظ خون شهدا باشند و در این مسیر گام بردارند.

وی ادامه داد: امروز افرادی که به عنوان شهدای مدافع حرم هستند، حاصل انتقال فرهنگ عاشورا در طول سال‌های متمادی به بشریت هستند چراکه فرهنگ عاشورا رهایی‌بخش انسان‌های مظلوم است.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار