دفاع پرس گزارش می دهد؛

آخرین جزئیات حادثه پلاسکو در تهران

در آخرین جزئیات اعلام شده از حادثه ساختمان پلاسکو در تهران سخنگوی اورژانس کشور از مشخص نبودن وضعیت 30 نفر از نیروی های آتش نشانی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ - 19January 2017
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، ساختمان 54 ساله تهران ساعاتی پیش بر اثر آتش سوزی برای همیشه از روی نقشه تهران پاک شد و گرد و خاک تلخ خبرهای شهادت 30 آتش نشان دل مردم ایران را باری دیگر فشرد. هر چند این خبر هنوز به صورت رسمی تایید نشده و این آمار هنوز از سوی مبادی موثق اعلام نشده است اما شواهد حکایت از زیر آوار ماندن تعدادی از آتش نشانان در محل حادثه داشته است.

این حادثه که از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح  در طبقه 9 ساختمان پلاسکو کلید خورد با سرعت عمل 200 آتش نشان از 10 ایستگاه آتش نشانی به تخلیه سریع ساختمان  ختم شد اما وجوع مواد پلاستیکی و منسوجات در این مرکز قدرت مهار آتش را از بین رفت تا اینکه آتش به طبقه 11 رسید و با فرو ریختن این ساختمان آتش سوزی به کار خود پایان داد.

گفتنی است بسیاری از کارکنان و حاضرین در این ساختمان توسط نردبان های آتش نشانی از ساختمان به بیرون هدایت شدند.

در این حادثه تا کنون خدمات درمانی به بیش از 50 نفر از مصدومان ارائه شده که از این تعداد 30 نفر آتش نشان بوده اند.

بر اساس آخرین اطلاعیه پلیس راهور تهران تردد در چهار جهت به سمت ساختمان پلاسکو با ممنوعیت رو به رو شده است و این محدودیت تا ساعات پایانی شب ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است فروریختن عمودی ساختمان  سبب شد که آسیبی به ساختمان های مجاور وارد نشود.

از شهروندان درخواست می شود با توجه به وخیم بودن شرایط در محل حادثه حضور پیدا نکنند تا امدادرسانی دچار اخلال نشود.

در همین رابطه ملکی سخنگوی آـش نشانی تهران در گفتگو با دفاع پرس اظهار داشت: پیرو آتش سوزی صورت گرفته در این ساختمان قدیمی تیم های آتش نشانی ما به منطقه اعزام شدند اما به دلیل ایمنی کم این ساختمان و حرارت بالای ایجاد شده و چندین انفجار صورت گرفته ساختمان مقاومت خود را از دست داد و فرو ریخت.

وی تاکید کرد: متاسفانه پیش از این ما هشدارهای لازم را به مسئولین و کسبه این ساختمان از نظر کمبودهای امنیتی داده بودیم که آنها به هشدارهای شهردای، آتش نشانی و نیروی انتظامی توجه ای نکرده بودند حتی در همین ساعات اولیه آتش سوزی برای خارج کردن چک ها و یا پول های خود از مغازه ها در روند امدادرسانی اخلال ایجاد کردند.

ملکی بیان داشت: ما تا چه زمانی باید با جان همکاران خودمان بی احتیاطی دیگر افراد را پوشش بدهیم.

وی تاکید کرد: اطلاعات چرخیده شده در فضای مجازی سندیت ندارد اما چیزی که یقین دارد تعدادی از همکاران ما در زیر آوارها مانده اند و امداد رسانی ادامه دارد.

همچنین خالدی سخنگوی اورژانس کشور از مشخص نبودن وضعیت 30 آتش نشان خبر داد و گفت: تمامی مراکز خدماتی تهران آماده خدمت رسانی به مصدومان این حادثه هستند.

وی بیان داشت: هم اکنون تمامی تیم های ما در منطقه حضور دارند و تمام تلاش ما بر این است که آتش نشانان مصدوم را به سرعت به مراکز درمانی برسانیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار