مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

عزت و عظمت اسلام به برکت وجود علما و جامعه روحانیت است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به نقش بی‌نظیر روحانیت در حراست از اسلام ناب اشاره کرد و گفت: اگر امروز اسلام در عرصه جهانی عزت و عظمت دارد به برکت وجود علما و جامعه روحانیت است.
کد خبر: ۲۲۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ - 19January 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک به ‌مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با اهمیت نقش روحانیت در عرصه‌های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی و بعد آن، روحانیون را خادمان مکتب فاطمی و علوی دانست و اظهار داشت: علما و روحانیت مروجان حقیقی شریعت محمدی هستند.

وی روحانیت را حافظان منبر و محراب در قلمرو اندیشه زلال قرآنی دانست و افزود: امروز روحانیت حافظ حقیقی اسلام و شریعت محمدی است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در مازندران روحانیت را خادمان ترویج شریعت نبوی، مکتب علوی و فاطمی دانست و تصریح کرد: امروز یکی از قوی‌ترین مؤلفه‌های صیانت از دستاوردهای انقلاب صیانت از عنصر انقلابی‌گری و دین‌باوری در کشور نهاد مرجعیت و روحانیت است.

این مسؤول روحانیت را پاسداران محراب الهی نامید و ادامه داد: نقش روحانیت برای حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صیانت از آرمان‌گرایی و دین‌باوری مردم بی‌بدیل و بی‌نظیر بوده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه صبوری و قناعت انقلابی روحانیت روح قناعت، دین‌باوری، تواضع و افتادگی را به جامعه عمق بخشیده است، تصریح کرد: این مسأله پشتوانه‌ای برای رهبری، مرجعیت شیعه و نهاد روحانیت در نظام اسلامی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز روحانیت دغدغه دین‌داری این عصر را دارد، گفت: امروز میراث‌داری امام راحل و عالمان دینی دغدغه اصلی و محوری روحانیت است.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی در مازندران به نقش بی‌نظیر روحانیت در حراست از اسلام ناب اشاره کرد و گفت: اگر امروز اسلام در عرصه جهانی عزت و عظمت دارد به برکت وجود علما و جامعه روحانیت است.

این مسؤول کارنامه عملکرد روحانیت در تاریخ را روشن و عزت‌آفرین ارزیابی کرد و افزود: با گذری کوتاه بر تاریخ خواهیم دید حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی به دست این قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص بوده و امروزه نیز اگر چیزی از اسلام، آموزه‌های اسلام و معنویت اسلام در دست است، محصول تلاش علمای گذشته، بزرگان دین، مراجع عظام تقلید و رهبران فکری جامعه است که نقش خود را به شایستگی در مقاطع مختلف تاریخی انجام داده‌اند.

حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران فرصت و بستر مناسبی را برای حضور گسترده و تلاش روحانیت در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است، ادامه داد: امروز روحانیت باید نقش مهمی را در تاریخ حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اسلام ایفا کند.

وی گفت: روحانیت همیشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده، چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانیت واقف هستند و همواره تلاش کرده که رابطه بین مردم و روحانیت را تضعیف کنند و در این راه از همه ظرفیت‌ها و امکانات خود استفاده می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران انقلاب اسلامی ایران را پدیده نادری در تاریخ برشمرد و با بیان اینکه این نهضت عظیم دینی همه دنیا را مات و مبهوت کرده است، تصریح کرد: هیچ کسی فکر نمی‌کرد اسلام و معنویت بتواند این چنین حرکت عظیمی را به وجود آورد و این‌گونه تأثیری در جامعه بشری به‌دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام شکریان در پایان روحانیت را عنصری تأثیرگذار و مولد فرهنگ دینی در نظام اسلامی دانست و گفت: ارزش‌ها و هنجارهای دینی همواره از طریق روحانیت به جامعه تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار