اعزام تیم واکنش سریع هلال احمر استان قم برای کمک به عملیات امداد در محل ساختمان «پلاسکو»

پایگاه اطلاع رسانی سازمان جمعیت هلال احمر ایران از اعزام تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان قم برای رهاسازی زیرآوارماندگان ساختمان «پلاسکو» خبر داد.
کد خبر: ۲۲۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ - 20January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت : در‌پی آتش سوزی و تخریب ساختمان «پلاسکو» در مرکز تهران و درخواست پشتیبانی از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر این استان به محل حادثه اعزام شدند.

محمدرضا بهرامی افزود: این تیم در قالب گروه های آواربرداری، زنده یاب و دستگاه خودروی نجات جهت پشتیبانی و رها سازی مصدومین این حادثه دردناک به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
ساختمان پلاسکو واقع در محدوده خیابان جمهوری تهران 7 و 58 دقیقه صبح روز گذشته (پنجشنبه) طعمه حریق شد که پس از اعلام این آتش سوزی، نیروهای امدادی برای اطفای حریق در محل حضور یافتند اما دیری نپایید که ساختمان در میان بهت و ناباوری فروریخت.

با گذشت 24ساعت از این حادثه دردناک تاکنون اطلاعات دقیقی از وضعیت زیرآوارماندگان در دست نیست و تلاش بی وقفه امدادگران و آتش نشانان برای کمک به هموطنانی که زیر اوار گرفتار شده اند، ادامه دارد.

سرپرست اورژانس تهران پیش از این آمار کل مصدومان این حادثه را 84 نفر اعلام کرده بود که 51 تن از آنان به صورت سرپایی مداوا شدند، 33 نفر به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد هنوز 5 نفر در بیمارستان بستری هستند و بقیه مرخص شدند.

صبح روز جمعه یکی از آتش نشانان فعال در امداد رسانی ساختمان پلاسکو به نام بهنام میرزاخانی بر اثر سوختگی شهید شد.

گفته می شود بین 20 تا 30 آتش نشان زیر آوارها گرفتار شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار