عملیات جست و‌جو در ساختمان «پلاسکو» با دستگاه‌های زنده‌یاب و سگ‌های تجسس

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تیم‌های واکنش سریع و نجات از آوار جمعیت هلال‌احمر به وسیله دستگاه‌های زنده‌یاب و سگ‌های تجسس در حال جست و جو در آوار ساختمان مخروبه «پلاسکو» هستند.
کد خبر: ۲۲۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ - 20January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «مرتضی مرادی پور» معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تیم‌های جست و جو و نجات از آوار جمعیت‌هلال احمر به دو بخش تقسیم شده‌اند و بخش نخست از قسمت غربی ساختمان و بخش دوم از قسمت جنوبی ساختمان پلاسکو در حال جست و‌جو هستند.

وی درباره تشکیل جلسه شورای مدیریت بحران در محل حادثه ساختمان پلاسکو افزود: این شورا ظهر امروز با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، رئیس بحران وزرات کشور، ‌استاندار تهران و نمایندگانی از شهرداری تهران و دیگر نهادها تشکیل شد.

ساختمان پلاسکو واقع در محدوده خیابان جمهوری تهران 7 و 58 دقیقه صبح روز گذشته (پنجشنبه) طعمه حریق شد که پس از اعلام این آتش سوزی نیروهای امدادی برای اطفای حریق در محل حضور یافتند اما دیری نپایید که ساختمان فروریخت.

در پی این حادثه بلافاصله کمیته اضطراری مدیریت بحران در محل تشکیل شد.

با گذشت 24ساعت از این حادثه دردناک؛ تاکنون اطلاعات دقیقی از وضعیت زیرآوارماندگان در دست نیست و تلاش بی وقفه امدادگران و آتش نشانان ادامه دارد.

سرپرست اورژانس تهران پیش از این آمارکل مصدومان این حادثه را 84 نفر اعلام کرده بود که 51 تن از آنان به صورت سرپایی مداوا شدند و 33 نفر به بیمارستان منتقل شدند. هم اکنون سه نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

صبح روز جمعه هم یکی از آتش نشانان فعال در امداد رسانی ساختمان پلاسکو به نام بهنام میرزاخانی بر اثر سوختگی شهید شد.

گفته می شود بین 20 تا 30 آتش نشان زیر آوارها گرفتار شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها