مراسم نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن در آمل برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن مدفون شده در آمل در بقعه متبرکه ناصرالحق این شهرستان و با حضور علما و دانشجویان یمن و مدیران و مردم برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ - 20January 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، مراسم نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن مدفون شده در آمل در بقعه متبرکه ناصرالحق این شهرستان و با حضور علما و دانشجویان یمن و مدیران و مردم برگزار شد.

حسین اکبری کارشناس سیاسی منطقه خاورمیانه در این مراسم با اشاره به اینکه ه به وجود آمدن انقلاب اسلامی سبب شد تا معادلات  جهان برهم خورد، اظهار داشت: جهان دوقطبی بلوک غرب و شرق بود و با پیروزی انقلاب بلوک غرب به خیال اینکه ایران نمی تواند روی پای خود بایستد و به سمت بلوک شرق خواهد رفت تصور داشتند و این در حالی بود که امام خمینی(ره) شعار نه شرقی نه غربی را سر دادند.

 وی یادآورشد: حدود 30 سال قبل همه متفکران جهان در تل آویو جمع شدند تا درباره انقلاب اسلامی، مقاومت و شیعه بحث کنند و در زمان جیمی کارتر رییس جمهور وقت آمریکا بعنوان یک برنامه به دانشگاه هاروارد داده شد که در این راستا برنامه ریزی کنند.

کارشناس سیاسی منطقه خاورمیانه ادامه داد: آمریکا توانست در 80 کشور وارد شود و از یک کشور مانند عراق نتوانست تسلط پیدا کند که خارج شد و این از تفکر بسیجی بود که این تفکر هم در سوریه جاری و سبب پیروزی شده است.

 اکبری اظهارداشت: رژیم سعودی 50 سال بر یمن سیطره داشتند و حالا مردم یمن می خواهند روی پای خود بایستند درحالی که رژیم آل سعود مزدوران سیاست آمریکا در خارومیانه هستند ودر کشورهای حاشیه خلیج فارس جا انداختند که اگر کشوری بخواهد در مقابل آمریکا قرار گیرد فردای آن روز رییس جمهور آن عوض می شود.

 وی با بیان اینکه تفکر بسیجی در یمن برگرفته از تفکر عاشورایی است، گفت: فرهنگ عاشورایی به دنبال نجات بشریت بوده و نجات ما در شهادت است و ایده های جهاد و شهادت در دنیا درحال توسعه است.

اکبری تصریح کرد: بعضی از کشورها را با پول می خرند و غیرت بشریت را با سرمایه  معامله می کنند تا انسانیت تزلزل پیدا کند که رویکرد آنان در این راستا است و به بدین نحو فعالیت می کنند.

وی افزود: رژیم آل سعود به دنبال این است که به چه صورتی از این معرکه خارج شود و خود در باتلاق یمنی ها غرق شدند که هنوز یمنی ها و انصارالله تصمیم نگرفتند که به عربستان حمله کنند و اگر این کار صورت گیرد چیزی از عربستان باقی نمی ماند.

همچنین عبدالحفیظ المتوکل، یکی از اعضای انصار الله یمن در این مراسم با بیان اینکه این شهدا در خانه خدا به شهادت رسیدند، گفت: این شهدا همانند مولای خود امام علی(ع) نخستین شهید محراب در خانه به شهادت رسیدند که آثار ظالمانه ای به سرزمین یمن داشتند.

 وی افزود: مردم یمن پیرو امام علی(ع) و امام حسین(ع) هستند و به این افتخار خود می بالند و اتفاقاتی که در یمن افتاده همانند گذشته ارتباط دارد که در آن زمان شمر، یزید و ابن سعد بود و امروز رژیم آل سعود وجود دارد.

این عضو انصارالله یمن اظهارداشت: مردم یمن در راه حق و حقیقت هستند و در این مسیر از چیزی ابایی ندارند تا حتی موشک به سمت آنها شلیک شود و جنگده ها آنان را بمباران کنند.

وی ادامه داد: ما در مسیر حق هستیم و مورد تجاوز قرار گرفتیم و جای پرسش است که اگر پیامبر اکرم در میان ما بود به سنگر آمریکا و اسرائیل و آل سعود بود می رفت یا به سمت مردم یمن که با ایمان درحال مبارزه هستند گام برمی داشته است.

عبدالحفیظ المتوکل تصریح کرد: مسیر حقی که در حال حرکت قرار داریم در کنار پیامبر گرامی اسلام، امام علی(ع) و امام حسین(ع) بوده و حاضر هستیم در این راه جانفشانی کنیم و مظلومیت مردم یمن همانند مظلومیت امام حسین(ع) در صحرای کربلا است که آن حضرت را در محاصره قراردادند و امروز مردم یمن نیز غذا و دارو ندارد و در محاصره هستند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن خانه ها، بیمارستان، مدارس، مجالس عزا، مساجد و دیگر امکانات را بمباران می کند و هزاران شهید به خاک و خون افتادند و این بزدلان از ترس حاضر نیستند با ما روبرو شوند و با کمک آمریکایی ها  بمباران می کنند.

عبدالحفیظ المتوکل ادامه داد: امروز مادران و پدران یمنی جگر گوشه های خود را به جبهه های نبرد می فرستند و خانواده ای که 4 شهید دادند امروز حاضر هستند پنجمین فرزند خود را در راه سرزمین خود به جبهه بفرستند و با این همه دشمنی جهان در سکوت مرگ فرو رفته است.

وی بیان داشت: به رژیم سفاک سعودی و همه حامیان او و آمریکایی ها و صهیونیست می گوییم که ما دارای روحیه شهادت طلبی هستیم و حسینی بوده و به همه آزاد مردان جهان اعلام می کنیم از هیچ کسی ترس و واهمه ای نداریم و شما مردم ایران همانند حضرت عباس(ع) در کنار امام حسین(ع) قرار دارید.

یادآور می شود پیکر مطهر شهیدان محمد احمد حسین‌الفخری، شهید علی‌ محمد علی‌احمد المروانی، شهید عاطف علی حزام‌البشاول و شهید اکرم محمد محمدالغفاری با حضور مردم ولایتمدار در سال گذشته و با حضور شخصیت های مذهبی و دینی ملی و بین المللی در بقعه متبرکه ناصرالحق آمل به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار